EET – nastavení napojení

26. srpna 2020

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Napojení vašeho účtu na EET je snadné. Procesem vás provedeme krok za krokem. Vaše data budou do EET odesílána prostřednictvím API, takže není potřeba instalovat jakýkoliv další software.

Dostupnost funkce ve vašem tarifu ve Vyfakturuj.cz si prosím ověřte v podrobném ceníku.

Co si připravit v systému EET

Na Daňovém portálu je před vlastním nastavením v systémech Vyfakturuj.cz nebo SimpleShop potřeba provést několik kroků. Na úvodní stránce si nejprve otevřete sekci Elektronická evidence tržeb:

úvodní stránka daňového portálu

Na další stránce najdete odkazy na žádost o autentizační údaje, registraci provozovny a vygenerování certifikátu.

daňový portál - správa údajů k EET

1) Získejte autentizační údaje

Autentizační údaje budou vaše přihlašovací údaje do systému EET na stránkách Daňového portálu. O údaje je potřeba požádat ještě před tím, než přijmete první evidovanou tržbu.

2) Zaregistrujte provozovnu

V systému EET si vytvořte provozovnu. Provozovna je místo, kde bude docházet k příjímání plateb, které do EET spadají. Nemusí se tedy jednat zároveň o sídlo firmy. Systém vám přidělí její číslo, které budete potřebovat při nastavení EET v systémech Vyfakturuj.cz a SimpleShop.

3) Vygenerujte certifikát

Nejprve je nutné se registrovat do EET a získat certifikát, který následně vložíte do svého účtu.

Vygenerovaný EET certifikát si stáhněte do svého počítače. Při vytváření žádosti o certifikát si dobře zapamatujte heslo, není možné ho dodatečně zjistit, změnit ani odstranit.

Na stránkách etrzby.cz najdete podrobný postup pro všechny tři výše uvedené kroky.

Jak nastavit propojení

Ve svém uživatelském účtu ve Vyfajkturuj.cz nebo SimpleShopu přejděte na NastaveníPropojeníEET.

Vytvoření a nastavení provozovny

Na záložce Provozovny klikněte na tlačítko Přidat provozovnu.

Vyplňte libovolný název, podle kterého provozovnu později snadno poznáte a ID provozovny = číslo, které jste získali při její registraci v systému EET. Poté klikněte na tlačítko Vytvořit provozovnu.

Vložení certifikátu

Vyberte záložku Certifikáty a klikněte na tlačítko Přidat certifikát. Vyberte uložený certifikát, zadejte libovolný vlastní název, podle kterého certifikát dobře poznáte a heslo. Certifikát vložte do systému.

Pokud chcete napojení na EET nejprve jen otestovat v neprodukčním prostředí, vložte testovací certifikát (můžete si ho stáhnout zde). Heslo je “eet“. Zde najdete podrobný postup pro otestování napojení.

Heslo k certifikátu bylo vámi zvoleno v prvním kroku žádosti o certifikát. Pokud heslo k vytvořenému certifikátu neznáte, je třeba vygenerovat certifikát nový. Při vytváření žádosti o certifikát si heslo dobře zapamatujte, není možné ho dodatečně zjistit, změnit ani odstranit.

Vytvoření a nastavení pokladny

Přejděte na záložku PokladnyPřidat pokladnu.

Vyplňte název a ID pokladny (ID může být jakékoliv, můžete ponechat ID “Vyfakturuj” nebo si vytvořte nějaké vlastní). Pak vyberte ze seznamu příslušnou provozovnu a certifikát. Klikněte na tlačítko Vytvořit pokladnu.

Obecné nastavení, volba prostředí a DIČ

Na záložce Obecné pak vyberte, zda EET budete provozovat v běžném nebo zjednodušeném režimu, datum zahájení a DIČ. Neplátci DPH zadají své DIČ, které mají přiděleno pouze pro účely EET.

Prostředí ponechte produkční. Neprodukční prostředí slouží pro testování (viz Jak otestovat napojení na EET).

Nakonec kliknutím na modré tlačítko pod formulářem ověřte, zda propojení funguje.

Obecné nastavení EET

DIČ u OSVČ

V případě, že vaše DIČ je zároveň vaším rodným číslem a nechcete ho proto uvádět na dokladech, zaškrtněte příslušné políčko. Změny uložte.

Skrytí DIČ na dokladech

Nastavení EET v platebních metodách

Máte-li už platební metody nastavené, stačí v nich EET jen doplnit. Přejděte do Nastavení Faktury Platební metody a pro každou platební metodu vyberte příslušnou pokladnu.

Pokud naopak potřebujete o některé platební metody zasílání dat do EET zrušit, stačí v nastavení platební metody v políčku EET přepnout volbu na “Ne, nezasílat do EET”.

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Vyřešilo to váš problém?

Total 1 Votes
0

Co bychom podle vás mohli zlepšit?

+ = Verify Human or Spambot ?

Štítky: