Stává se vám, že zákazník po objednání nechce objednávku, ale potřebuje jiný typ dokladu, například zálohovou nebo finální fakturu? Abyste je nemuseli vytvářet ručně, můžete si u svých produktů snadno nastavit, jaký doklad se má po objednání automaticky vystavit. V tomto návodu vám ukážeme, jak na to.
Obsah
Nastavení dokladu u produktu
Po objednání produktu se automaticky vytvoří objednávka, která je nastavena jako výchozí typ dokladu. U každého produktu si ale můžete zvolit jiný typ dokladu, který se po objednání vystaví.
Toto nastavení naleznete v úpravě produktu na záložce Ostatní v sekci Nastavení fakturace.
!POZOR! V aktivovaném testovacím režimu u produktu se vždy vystaví objednávka.
Typy dokladů a jak fungují
Každý typ dokladu má v systému své specifické chování. Níže najdete přehled, co se po objednání a následném uhrazení jednotlivých typů dokladů děje a jaké doklady budou zákazníkovi automaticky odesílány e-maily.
Na výběr máte tyto typy dokladů:
Objednávka, proforma faktura a výzva k platbě
Pokud si u produktu nastavíte, aby se po objednání vystavila objednávka, proforma faktura nebo výzva k platbě, zákazník obdrží v e-mailu po objednání právě tento doklad, který slouží jako podklad k platbě.
Jakmile zákazník doklad uhradí, systém automaticky vystaví fakturu jako potvrzení o přijetí platby a odešle ji zákazníkovi e-mailem po uhrazení.
Zálohová faktura
Pokud si u produktu zvolíte vystavení zálohové faktury, zákazník po objednání obdrží v e-mailu po objednání zálohovou fakturu, kterou uhradí.
Po jejím zaplacení se v systému automaticky vytvoří příjmový doklad nebo daňový doklad, podle toho, zda jste nebo nejste plátce DPH. Současně se s tímto dokladem vystaví i koncová faktura, která uzavírá celý proces. Zákazníkovi budou oba tyto doklady, které jsou již automaticky označené jako uhrazené, zaslány e-mailem po uhrazení.
Faktura
Pokud nastavíte rovnou vystavení faktury, bude zákazníkovi zaslána faktura e-mailem po objednání jako podklad k platbě.
Po uhrazení se stejná faktura pošle zákazníkovi znovu jako potvrzení o zaplacení.
V tomto případě doporučujeme nastavit na dokladech hlášku „Neplaťte, již uhrazeno“, aby zákazník nebyl zmatený opakovaným doručením dokladu.
Typ dokladu pro opakované platby
Pokud používáte opakované platby, systém při každém vystavení dokladu z pravidelné faktury automaticky vytvoří ten typ dokladu, který máte nastavený u daného produktu.