Nastavení typu dokladu po objednání

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Stává se vám, že zákazník po objednání nechce objednávku, ale potřebuje jiný typ dokladu, například zálohovou nebo finální fakturu? Abyste je nemuseli vytvářet ručně, můžete si u svých produktů snadno nastavit, jaký doklad se má po objednání automaticky vystavit. V tomto návodu vám ukážeme, jak na to.

Nastavení dokladu u produktu

Po objednání produktu se automaticky vytvoří objednávka, která je nastavena jako výchozí typ dokladu. U každého produktu si ale můžete zvolit jiný typ dokladu, který se po objednání vystaví.

Toto nastavení naleznete v úpravě produktu na záložce Ostatní v sekci Nastavení fakturace.

Volba dokladu, který se má po objednání produktu vystavit.

!POZOR! V aktivovaném testovacím režimu u produktu se vždy vystaví objednávka.

Typy dokladů a jak fungují

Každý typ dokladu má v systému své specifické chování. Níže najdete přehled, co se po objednání a následném uhrazení jednotlivých typů dokladů děje a jaké doklady budou zákazníkovi automaticky odesílány e-maily.

Na výběr máte tyto typy dokladů:

Objednávka, proforma faktura a výzva k platbě

Pokud si u produktu nastavíte, aby se po objednání vystavila objednávka, proforma faktura nebo výzva k platbě, zákazník obdrží v e-mailu po objednání právě tento doklad, který slouží jako podklad k platbě.

Jakmile zákazník doklad uhradí, systém automaticky vystaví fakturu jako potvrzení o přijetí platby a odešle ji zákazníkovi e-mailem po uhrazení.

Zálohová faktura

Pokud si u produktu zvolíte vystavení zálohové faktury, zákazník po objednání obdrží v e-mailu po objednání zálohovou fakturu, kterou uhradí.

Po jejím zaplacení se v systému automaticky vytvoří příjmový doklad nebo daňový doklad, podle toho, zda jste nebo nejste plátce DPH. Současně se s tímto dokladem vystaví i koncová faktura, která uzavírá celý proces. Zákazníkovi budou oba tyto doklady, které jsou již automaticky označené jako uhrazené, zaslány e-mailem po uhrazení.

Faktura

Pokud nastavíte rovnou vystavení faktury, bude zákazníkovi zaslána faktura e-mailem po objednání jako podklad k platbě.

Po uhrazení se stejná faktura pošle zákazníkovi znovu jako potvrzení o zaplacení.

V tomto případě doporučujeme nastavit na dokladech hláškuNeplaťte, již uhrazeno“, aby zákazník nebyl zmatený opakovaným doručením dokladu.

Typ dokladu pro opakované platby

Pokud používáte opakované platby, systém při každém vystavení dokladu z pravidelné faktury automaticky vytvoří ten typ dokladu, který máte nastavený u daného produktu.

Související články

Anet

Tento návod pro vás napsala Aneta Špačková ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

Stará se o naše zákazníky s ochotou a pečlivostí. Volný čas nejraději tráví s napínavou kriminálkou v ruce. Ráda objevuje nová místa na cestách, věnuje se háčkování a také si najde čas na cvičení ve fitku.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám