Testovací režim v SimpleShopu

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Potřebujete si vyzkoušet prodej svého produktu nanečisto? Právě pro tyto situace jsme pro vás v systému připravili testovací režim!

Nastavení režimu

Testovací režim zapnete v úpravě konkrétního produktu v záložce Obecné informace. Zaškrtnutím checkboxu Testovací režim jej pro daný produkt aktivujete.

TIP: Testovací režim je možné nastavit pro každý typ produktu v systému. Otestovat tedy můžete veškeré své produkty zvlášť, postačí si u nich režim jednotlivě pozapínat.

Testovací režim aktivace

Testovací produkt

Produkt, který je v testovacím režimu, je zřetelně označen jak v seznamu produktů, tak i v jeho detailu. Na první pohled tedy poznáte, že máte testovací režim zapnutý.

Aktivovaný testovací režim

Toto označení se zobrazí také přímo u prodejního formuláře.

Testovací režim - zobrazení ve formuláři

Otestování prodeje

Celý proces prodeje si můžete vyzkoušet z pohledu zákazníka. Snadno si tak ověříte, zda vám nastavení produktu vyhovuje.

Nezapomeňte mimo jiné zkontrolovat:

Testování doporučujeme využít k tomu, abyste si ověřili, že má zákazník v průběhu nákupu vše, co by mohl potřebovat vědět. Zároveň ještě před spuštěním prodeje tak máte možnost doladit vše do posledního detailu.

Vytvoření testovací objednávky

Máte-li prodejní formulář vložený na svém webu, vytvořte v něm testovací objednávku. Pokud ještě formulář na webu nemáte, zobrazte si testovací prodejní formulář pomocí tlačítka Formulář v přehledu produktů.

Zobrazení prodejního formuláře

Prodejní formulář je také možné zobrazit z detailu produktu kliknutím na tlačítko Zobrazit → Zobrazit prodejní formulář.

Zobrazit prodejní formulář

Ujistěte se, že máte ve formuláři vše, co potřebujete. Zkontrolujte, zda fakturační údaje obsahují všechny informace, které potřebujete od zákazníků získat.

V prodejním formuláři následně zvolte produkt, vyberte způsob úhrady a vyplňte požadované fakturační údaje. Nákup potvrďte.

Vyplnění prodejního formuláře

Test uhrazení objednávky

Objednávku lze uhradit přes platební bránu, kterou máte se SimpleShopem propojenou. Většina platebních bran má k dispozici testovací režim, který vám umožní provádět platby z pohledu zákazníka a ověřit správnost propojení s platební bránou.

Úhradu je možné provést i bankovním převodem či jinými platebními metodami. U produktu si můžete dočasně nastavit symbolickou cenu, kterou následně uhradíte z vašeho bankovního účtu/platební karty.

Tímto způsobem si zároveň můžete ověřit, zda máte případně správně nastavené párování plateb s bankou.

Poslední možností je doklad uhradit ručně přímo v administraci SimpleShopu.

Doklady v testovacím režimu

Všechny doklady vystavené v testovacím režimu jsou znehodnocené vodoznakem a nesou číslo testovací číselné řady.

Objednávka z testovacího režimu

Seznam dokladů a číselná řada

Testovací režim má svou vlastní číselnou řadu, která se dokladům, které v něm vznikly, automaticky přiřadí. Objednávky z testovacího režimu vám tak nenaruší vaši řádnou číselnou řadu.

V seznamu dokladů jsou testovací objednávky barevně odlišené a můžete si je také filtrovat.

Testovací režim seznam objednávek

Testovací režim a poplatek za SimpleShop

Doklady, které v testovacím režimu vystavíte, se nezapočítávají do poplatku za SimpleShop, nemusíte je tedy nutně ze systému mazat.

Propisují se však do Přehledů, proto i tak jejich smazání doporučujeme, aby testovacími objednávkami nedošlo k ovlivnění výsledků.

POZOR! Pokud vystavíte „testovací objednávku“ mimo testovací režim, není součástí testovací číselné řady a do poplatku se počítá. Doporučujeme tedy pro testování využívat především testovací režim.

Deaktivace testovacího režimu

Jakmile u produktu testovací režim vypnete (odškrtnete checkbox), produkt se stane „ostrým“. Prodejní formulář, číselná řada i vystavené doklady nebudou obsahovat testovací údaje a budou vypadat podle vašeho nastavení.

Objednávka v testovacím režimu vytvořená zákazníkem

Testovací objednávku není možné změnit na standardní. V tomto případě je potřeba, aby zákazník vytvořil novou objednávku v produkčním režimu.

Jestliže již zákazník objednávku uhradil, můžete mu peníze vrátit zpět na účet nebo mu nabídnout, že novou objednávku uhradíte za něj ručně, aby nemusel posílat platbu znovu.

Související články

Anet

Tento návod aktualizovala Aneta Špačková ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

Vždy s úsměvem na tváři pečuje o naše zákazníky. Ve volném čase relaxuje u knížky či u počítače, kde hraje hry nebo se věnuje grafice. Ráda se prochází v přírodě a cestuje.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám