Už několik let pro naše zákazníky natáčíme webináře. Často se nás ptáte, jak postupovat při natáčení a co vše natáčení vůbec zahrnuje.
Četli jste už první díl našeho “natáčecího seriálu”?
Obsah
Jak postupovat při natáčení videa?
Rozhodli jsme se, že se s vámi podělíme o rady a tipy, jak si takové video můžete natočit sami. Zde vám řekneme pár základních tipů, jak na příjemné a profesionální video.
Scénář k ruce
Zkuste si celý scénář několikrát přečíst nanečisto, získáte tak přehled o přibližné délce videa. Scénář si ideálně vytiskněte.
Tento papír se scénářem mějte i během natáčení u sebe tak, aby nebyl v záběru. Je dobré si připravit poznámky, které chcete zmínit. Text mějte tak velký, abyste ho dokázali v pořádku přečíst.
Kamera, klapka, AKCE!
Snažte se o video, které nebude potřebovat zbytečnou postprodukci.
- Vždy pozdravte své sledující.
- Věnujte přípravě dostatečný čas.
- Natáčejte tak, jako byste neměli možnost editace.
- Pokud jste nervózní, pomůže štamprle. :-)
- Úvod videa si zkuste několikrát před zrcadlem.
- Pro ženy: Jemné líčení ničemu neuškodí. Výraznější řasy dodají ženskost.
- Pro muže: Nepohrdejte pudrem, abyste se na záběru neleskli. Existují kompaktní bezbarvé pudry. Určitě nechcete, aby se vám leskla pleš.
Přeřeky
Na jednu stranu působí lidsky a autenticky, na druhou stranu sestříhané video působí profesionálním dojmem.
- Ujasněte si, do které tvorby se přeřeky hodí a kam nepatří.
- Při webináři publikum pobavíte a “probudíte”.
- Ve vlogu rozbíjí dojem, že máte text naučený.
- Naopak ve výukovém informačním videu vítané nejsou. V takovém případě je lepší daný moment vystřihnout.
Příklad:
Tento moment nebyl záměrný, vznikl úplně spontánně a diváky pobavil. Moment je z webináře Jak jednoduše prodávat na Faceboooku a vydělávat více než dnes.
Gesta, vyjadřování těla a řeč
Snažte se být uvolnění. Před samotným natáčením se postavte před zrcadlo a řekněte si pár motivačních a uklidňujících vět. V duchu si několikrát zopakujte hlavní smysl celého natáčení – například předávání svých vědomostí a znalostí dalším.
Závěr a rozloučení
Video máme skoro dokončené. V závěru můžete vyzvat publikum k akci (sdílení, like, otázka…). Na závěr se nezapomeňte se svým publikem rozloučit a přidat pozvání ke sledování dalšího videa.