Webinář: Prodej školení online 🎥

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Podívejte se, jak prodávat školení online. Hostem webináře je SEO a marketingový konzultant Pavel Ungr. V článku najdete záznam webináře i odpovědi na nejčastější otázky.

Webinář

Otázky a odpovědi

Prodej online kurzů v SimpleShopu

Chtěla bych, aby se klient mohl rozhodnout, kolik zaplatí za školení. Výběr ze tří možností. Znám to ze zahraničí. Například 15, 25 nebo 35 dolarů.

Jednotlivé cenové možnosti můžete u produktu nastavit pomocí variant. Více o variantách.

U Pavla na webu bylo zobrazeno 10 volných míst na školení. Ta volná místa na školení na webu jsou dynamický obsah (automaticky měnící se)?

Ano, počet míst na školení se na webu zobrazuje pomocí dynamického obsahu. Informace ze SimpleShopu o volných místech lze přenést pomocí API. Do budoucna plánujeme i zobrazení volných míst přímo v SimpleShop formuláři.

Jak se ten prodejní formulář pak integruje do šablony WordPress?

Prodejní formulář do WordPressu snadno vložíte pomocí SimpleShop pluginu. Podrobný postup pro vkládání prodejního formuláře na stránky nejen pro WordPress najdete v návodu na naší nápovědě.

Dá se v jednom formuláři prodávat online školení společně s fyzickým produktem a ještě k tomu zaslat PDF?

V prodejním formuláři SimpleShopu lze zkombinovat více typů produktů. Kombinace produktů v jednom prodejním formuláři docílíte pomocí ikonky nákupního košíku ve variantách.

Zajímalo by mě konkrétně nastavení webináře + záznamu. Jak prodám záznam, když ještě v době prodeje neexistuje?

Záznam můžete na web vložit do členské sekce navázané na prodej školení až dodatečně. Pokud bude záznam na samostatné stránce, v nastavení stránky zvolte termín zobrazení a zákazník dostane informaci o zveřejnění nového obsahu v členské sekci pomocí SimpleShop pluginu.

Druhou možností je vytvořit pro záznam samostatný produkt v SimpleShopu (typ video nahrávka). Prodej záznamu proběhne v rámci prodeje školení. Jakmile pak do systému vložíte odkaz na video se záznamem, zákazníky můžete hromadně informovat pomocí funkce Poslat hromadný e-mail v menu produktu, že byl produkt aktualizován a záznam je již k dispozici.

Jsou platby převodem automatizované? Tedy vystaví jim to automaticky zálohovou fakturu a po zaplacení mi to pošle fakturu a mně e-mail o jejich zaplacení?

Systém vystaví objednávku, po jejímž uhrazení dojde ke spárování platby a vystavení faktury. Všechny doklady systém automaticky odesílá zákazníkovi, včetně produktu (pokud je elektronický).

Pokud prodávám termíny školení jako Varianty produktu, lze e-maily upravit pro jednotlivé varianty? Aby se tam vyzdvihnul termín a další informace specifické pro daný termín?

V šabloně e-mailu použijte proměnnou {productMailText}, pomocí které systém do zprávy pro zákazníka vypíše informaci o vybrané variantě produktu.

Dá se po absolvování školení (nebo po zaplacené objednávce) automaticky vygenerovat slevový kupón pro další objednávku s časovým limitem platnosti kupónu?

Slevový kupón vygenerujete ke každé objednávce ve formě voucheru, který zákazník použije pro uplatnění slevy na další nákup. Platnost voucheru lze libovolně nastavit.

Jak rozeslat e-mail většímu počtu lidí?

V menu produktu v SimpleShopu najdete funkci Poslat hromadný e-mail pro jednorázové odeslání hromadného e-mailu všem kupujícím nebo objedávajícím.

Odeslání hromadného e-mailu

Další možností je použít některý z e-mailingových nástrojů, které si propojíte se svým účtem v SimpleShopu.

Jak je to s prodejem do ciziny? Slováci by to chtěli platit bez DPH.

V SimpleShopu si u produktu aktivujte možnost Daň odvede zákazník. Systém ověří, zda je zahraniční zákazník plátcem DPH a vystaví fakturu v režimu přenesené daňové povinnosti.

Jak nejlépe nastavit kurz / školení, které se koná každý týden, ale na každý se přihlašují různí lidé? Zatím vždy duplikuji akci na webu a v SimpleShopu. Existuje jednodušší způsob?

SimpleShop zatím nemá řešení pro opakující se akce. Vhodné je tedy použít kopii produktu.

Jde vystavit certifikát za účast na školení? Používá ho třeba Pavel? A jak to případně prosím nastavit?

Pavel certifikáty nepoužívá, větší hodnotu vidí ve školení jako takovém, ze kterého si každý může odnést různou úroveň znalostí. V SimpleShopu zatím možnost automatického vystavení certifikátu není.

Dá se nastavit automatické posílání e-mailů, např. 1x za týden?

Automatizace zpráv se dá nastavit v e-mailingovém nástroji nebo pomocí postupného zobrazování obsahu v členských sekcích.

Dají se nastavit varianty slev (např. 30 %, 20 %, 10 %) největší sleva pro první zákazníky, tak jak to dělá Wedos? Tj. kdo dřív přijde, ten má větší slevu... A omezit ty odstupňované slevy počtem?

Pomocí variant produktu vytvořte jednotlivé výše slevy. U každé varianty omezte počet kusů (míst apod.), který je k ní dostupný.

SEO, marketing, platformy pro školení

Jak velký vliv mají zpětné odkazy na výsledné pozice výsledků ve vyhledávačích?

Čím více kvalitních odkazů vede na stránku daného kurzu, tím lépe. Důležité je, aby odkazy byly relevantní, tzn. tématicky souvisely s daným produktem nebo službou.

Pavle, ten checklist je super, co používáš za nástroj? Je nebo bude součástí SimpleShopu?

Jedná se o nástroj Todoist, který není (ani nebude) součástí SimpleShopu. Todoist umožňuje kromě jiného také integraci s mnoha dalšími užitečnými nástroji.

Když Pavel posílá personální linky na zoom, tak jsou specifické pro každého uživatele? Nebo je pro všechny účastníky ten link stejný? Jak se toto případně automatizuje?

Zoom generuje jeden unikátní odkaz pro celé školení, tzn. stejný pro všechny účastníky. Před vstupem jednotlivých účastníků do online školení organizátor jednotlivé účastníky musí autorizovat, nemůže tedy dojít k tomu, že by se na školení dostal někdo neoprávněně.

Jaká platforma je vhodná na online vysílání, např. Skype, Messenger? Váš tip?

Doporučujeme Zoom, který má podporu pro online stream na YouTube a Facebook.

Jakou platformu byste preferovali pro prodej B2B školení, které nebudou prodávány běžným způsobem, ale na jednu hromadnou smlouvu?

Pro tento typ školení je vhodné fakturu vystavit objednávající firmě předem. Fakturu můžete vystavit přímo, nebo školení nabízet pomocí prodejního formuláře SimpleShop. Ve formuláři stačí nastavit všechna potřebná políčka včetně IČ a DIČ a systém po objednání fakturu vystaví automaticky.

Jaké máte zkušenosti s nabídkou z více variant versus upselly, funnel? Je lepší dát zákazníkovi rovnou vybrat nebo po objednávce přidávat další varianty = další nabídky?

Obě možnosti jsou vhodné, záleží na konkrétní situaci, pro kterou řešení potřebujete. Na podrobější informace a příklady z praxe se podívejte ve videu.

Zatím jsem nikdy nenahrával vlastní školení. Doporučíte mi program pro záznam?

Jednoduchý záznam školení je možné vytvořit i na YouTube, pro pokročilejší uživatele pak existují programy jako např. OBS Studio. Podrobnější informace najdete v našem webináři o prodeji online kurzů a videí.

Související články

Martin Dostál

Tento webinář pro vás natočil Martin Dostál, zakladatel fakturačního systému Vyfakturuj.cz a chytrého prodejního formuláře SimpleShop. Zkušený řečník, který má za sebou mnoho přednášek a živých vysílání. Velmi rád navštěvuje nejrůznější konference a eventy. Miluje PHP, je pořadatelem kurzů přežití a jeho ostřílený humor pobaví a někdy zaskočí celý tým.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám