Opravným dokladem vyřešíte problém s chybně uvedenou částkou, chybějící položkou nebo třeba nesprávnými údaji u odběratele.
Obsah
Vystavení opravného dokladu
Opravný doklad k faktuře vystavíte kliknutím na ikonku tří teček a volbou Vytvořit opravný doklad.
Systém automaticky předvyplní položky na faktuře se záporným znaménkem. Doklad případně upravte podle potřeby (např. v případě částečného storna) a uložte. U plátce DPH systém vystaví opravný daňový doklad.
Storno objednávky
Jestliže k faktuře existuje objednávka, stornujte ji, opět pomocí funkce v detailu dokladu.
Stornování objednávky je důležité proto, aby:
- zákazník neměl nadále přístup k objednaným/zakoupeným produktům,
- neodcházely případné upomínky k neuhrazenému dokladu.
Uhrazení opravného dokladu
Opravný doklad označte jako uhrazený, aby se částka správně započítala do celkových součtů.
Postup v případě reklamace
Jedná-li se o reklamaci, vraťte peníze zákazníkovi na účet. Platební příkaz je nutné zadat ve vaší bance nebo se v případě platby kartou domluvit se zákazníkem, na jaký účet má být platba zaslána. Tento krok není nijak propojen se systémem.