Jak vystavit dobropis (opravný doklad) k faktuře

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Opravným dokladem vyřešíte problém s chybně uvedenou částkou, chybějící položkou nebo třeba nesprávnými údaji u odběratele.

Vystavení opravného dokladu

K faktuře vystavte opravný doklad pomocí funkce v detailu dokladu:

Vystavení opravného dokladu k faktuře

Systém automaticky předvyplní položky na faktuře se záporným znaménkem. Doklad případně upravte podle potřeby (např. v případě částečného storna) a uložte. U plátce DPH systém vystaví opravný daňový doklad.

Storno objednávky

Jestliže k faktuře existuje objednávka, stornujte ji, opět pomocí funkce v detailu dokladu:

Storno objednávky

Stornování objednávky je důležité proto, aby:

  • zákazník neměl nadále přístup k objednaným/zakoupeným produktům,
  • neodcházely případné upomínky k neuhrazenému dokladu.

Uhrazení opravného dokladu

Opravný doklad označte jako uhrazený, aby se částka správně započítala do celkových součtů.

Uhrazení opravného dokladu

Postup v případě reklamace

Jedná-li se o reklamaci, vraťte peníze zákazníkovi na účet. Platební příkaz je nutné zadat ve vaší bance nebo se v případě platby kartou domluvit se zákazníkem, na jaký účet má být platba zaslána. Tento krok není nijak propojen se systémem.

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

Píše články pro uživatele aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nepečuje o dva aktivní jednovaječné potomky. Ráda relaxuje na zahradě, nebo u knihy a šálku dobrého čaje.

Chcete se k článku na něco zeptat?