Platební brána PayPal

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, jak propojit váš účet s platební bránou PayPal.

O PayPalu

Prodejní systém PayPal nabízí:

  • Online platby kartou pro celý svět.
  • Stržení platby zákazníka z jeho PayPal účtu.
  • Platby v cizích měnách.

Registrace v systému PayPal

Pro aktivaci plateb přes PayPal nejprve potřebujete registraci na webu PayPal. Abyste mohli platby nejen odesílat, ale i přijímat, je třeba si zaregistrovat Business Account.

Cenové podmínky

Poplatky za provoz platební brány najdete v sazebníku PayPal.

Nastavení ve Vyfakturuj.cz/SimpleShopu

V nastavení vašeho účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu v části Faktury vyberte Platební metody a poté klikněte na tlačítko +.

Přidat platební bránu

V seznamu vyberte platební metodu PayPal.

Pokud zatím nemáte nastavené rozšíření PayPal, zvolte možnost Nastavit nyní.

Nová platební metoda PayPal

Vyplňte údaje a okno uložte.

Nastavení rozšíření PayPal

Testování

Doporučujeme udělat testovací platbu vaší vlastní kartou na minimální částku, např. 10 Kč, abyste si ověřili, že vše dobře funguje.

Po dokončení propojení se vám PayPal začne automaticky zobrazovat v seznamu dostupných platebních metod.

Řešení problémů

Během spolupráce Vyfakturuj.cz/SimpleShopu s PayPalem jsme společně s našimi zákazníky již narazili na následující situace.

Nutnost registrace pro koncového zákazníka

V některých případech dochází při platbě přes PayPal k tomu, že se koncovému zákazníkovi na platební stránce zobrazí pouze možnost přihlášení nebo registrace do PayPal. Nebo se sice zobrazí formulář pro zadání údajů o platební kartě, ale pod ním následují povinná políčka pro založení nového PayPal účtu.

Pro koncové zákazníky to samozřejmě může být poměrně nepříjemné. Obrátili jsme se proto přímo na technickou podporu PayPal, a bylo nám sděleno, že zobrazení platební stránky určuje celá řada faktorů, které bohužel není možné nijak předvídat ani ovlivnit.

Zadržení platby u nového prodejce

U nových prodejců, kteří PayPal teprve začali používat, může dojít k dočasnému zadržení platby od koncového zákazníka.
Dočasné zadržení platby u nového zákazníka PayPal
  • Přenos informací mezi platební bránou a systémem SimpleShop funguje jednostranně. Tj. platební brána pošle do systému informaci, že zákazník produkt uhradil.
  • Na základě této zprávy se objednávka označí v SimpleShopu jako uhrazená, vytvoří se faktura a odešle se produkt. Pokud se tak stalo, je z pohledu propojení vše v pořádku.
  • V případě zadržení platby je proto potřeba ručně aktualizovat stav objednávky přímo ve vašem PayPal účtu. Tyto informace SimpleShop neodesílá.

Zobrazení platební brány v SimpleShop prodejním formuláři

Pro zobrazení platební metody v prodejním formuláři systému SimpleShop zaškrtněte PayPal v úpravách produktu na záložce Formulář.

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká.

Ráda relaxuje na zahradě u knihy a šálku dobrého čaje, pokud zrovna nepečuje o své dva aktivní jednovaječné potomky.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám