Fakturace (Vyfakturuj.cz)

Platební brána PayPal

26. srpna 2020

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, jak propojit váš účet s platební bránou PayPal.

Registrace v systému PayPal

Pro aktivaci plateb přes PayPal nejprve potřebujete registraci v jejich systému na https://www.paypal.com. Abyste mohli platby nejen odesílat, ale i přijímat, je třeba si zaregistrovat Business Account. Poplatky jsou standardní dle sazebníku PayPal.

Nastavení propojení

V Nastavení vašeho účtu v části Faktury vyberte Platební metody.

Klikněte na tlačítko Přidat nový způsob platby.

V seznamu vyberte PayPal.

Vyplňte údaje a stránku uložte.

Doporučujeme udělat testovací platbu na minimální částku, např. 10 Kč, abyste si ověřili, že vše dobře funguje.

Pro testování si deaktivujte odesílání dat do EET, aby při nastavení úhrady testovací objednávky systém data automaticky neodeslal. Pokud chcete proces otestovat celý, včetně EET, je potřeba v EET aktivovat testovací prostředí a testovací certifikát. Jak na to se dozvíte v samostatném návodu.

Po dokončení propojení se vám PayPal začne automaticky zobrazovat v seznamu dostupných platebních metod.

Poznámka z praxe:

V některých případech dochází při platbě přes PayPal k tomu, že se koncovému zákazníkovi na platební stránce zobrazí pouze možnost přihlášení nebo registrace do PayPal. Nebo se sice zobrazí formulář pro zadání údajů o platební kartě, ale pod ním následují povinná políčka pro založení nového PayPal účtu.

Pro koncové zákazníky to samozřejmě může být poměrně nepříjemné. Obrátili jsme se proto přímo na technickou podporu PayPal, a bylo nám sděleno, že zobrazení platební stránky určuje celá řada faktorů, které bohužel není možné nijak předvídat ani ovlivnit.

Zobrazení platební brány v SimpleShop prodejním formuláři

Pro zobrazení platební metody v prodejním formuláři systému SimpleShop zaškrtněte PayPal v úpravách produktu na záložce Formulář.

Zadržení platby u nového prodejce

U nových prodejců, kteří PayPal teprve začali používat, může dojít k dočasnému zadržení platby od koncového zákazníka.
Dočasné zadržení platby u nového zákazníka PayPal
Přenos informací mezi platební bránou a systémem SimpleShop funguje jednostranně. Tj. platební brána pošle do systému informaci, že zákazník produkt uhradil. Na základě této zprávy se objednávka označí v SimpleShopu jako uhrazená, vytvoří se faktura a odešle se produkt. Pokud se tak stalo, je z pohledu propojení vše v pořádku.
V případě zadržení platby je proto potřeba ručně aktualizovat stav objednávky přímo ve vašem PayPal účtu. Tyto informace SimpleShop neodesílá.

Související návody

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Odpověděl článek na všechny vaše otázky?

Total 3 Votes
1

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?