Ve webináři se Martin Dostál společně s Monikou Polákovou z Ecomailu a Janem Krčmářem ze SmartEmailingu věnují e-mailovému marketingu a jeho využití pro zvýšení vašich prodejů v SimpleShopu.
Webinář
Otázky a odpovědi
Nejčastějším důvodem je špatná reputace odesílatele. Klíčem pro dobrý e-mailing je udržování čisté a aktuální databáze. Zkontrolujte si stav databáze, zda není vaše doména na blacklistu a co vůbec v e-mailech posíláte. Každou kampaň a šablonu doporučujeme také otestovat ve spam testu. Pokud ani tak nebudete úspěšní, obraťte se na podporu Ecomailu, rádi vám poradí.
E-mail je stále lukrativní médium, které nevykazuje negativní vývoj. Díky automatickým scénářům můžete zákazníka kontaktovat v relevantní dobu, ve chvíli, kdy je to pro něj zajímavé a kdy vás potřebuje. E-mail se tak stává servisem, neboť reagujete přímo na potřebu, chování či nějakou akci zákazníka, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dalším velkým benefitem je sběr dat o vašich zákaznících, jejich chování či preferencích.
Často to bývá spojené s kvalitou a čistotou vaší databáze. Pokud se výsledky zhoršují postupem času, je to většinou spojené se špatnou strategií (např.: častá frekvence e-mailů nebo nerelevantní obsah). Doporučujeme se zaměřit na personalizaci a pracovat s A/B testy.
Určitě záleží na byznysu, ve kterém se pohybujete. Pokud jste médium rozesílající online noviny, dává smysl posílat e-mail každý den. U e-shopových nabídek je ta frekvence samozřejmě nižší (ideálně maximálně několikrát týdně). Je důležité pracovat se získanými daty, sledovat statistiky a dle nich frekvenci rozesílky uzpůsobit.
Pokud už nemáte další kontakty z objednávek, na které můžete cílit na základě oprávněného zájmu, můžete data sbírat pomocí kontaktních formulářů. Ve formuláři nezapomeňte informovat, že kromě první speciální nabídky budete na tyto kontakty posílat i další novinky. Dalším důležitým prvkem je přítomnost informace o zásadách zpracování osobních údajů.
Primárně e-mailový komunikační kanál. SMS vychází dráž, proto je používejte spíše pro bonitní skupiny zákazníků. Sociální sítě jsou pak vhodné pro zákazníky, kteří na e-mail nereagují.
Je to velmi subjektivní, určitě si nástroje vyzkoušejte v rámci jejich období na vyzkoušení zdarma a rozhodněte se podle toho, který vám více vyhovuje.
- Vyberte si kvalitní nástroj se zákaznickou podporou, která vám v případě potřeby poradí.
- Hlídejte si GDPR a pokud nemáte vlastního právníka, opět se poraďte s podporou svého e-mailingového nástroje.
- Nepřepalte začátek, naplánujte si budoucí čtvrt nebo půl roku dopředu, aby vám pak nedošel dech.
- Dejte si pozor na technickou stránku: mějte správně nastavené DNS záznamy.
- Nezapomeňte na to, aby se uživatel vždy měl jak odhlásit z newsletteru.
Určitě s proměnnými pracujte! Personalizujte a používejte dynamické proměnné jako je například oslovení jménem.
Nejdůležitější je pracovat s daty a s tím související personalizací nebo behaviorálními automaty. Nejde ani tak o trend, dnes je to už spíše nutnost.
Trend, ke kterému se všichni snažíme blížit, je plné využití automatizace. Stále jsou ale funkce, které bychom si všichni přáli, ale poštovní klienti je bohužel stále neumí.
Doporučujeme používat obrázky bez pozadí a bez pevného barevného rámečku kolem dokola. Ideální je průhledné png. Každý e-mailový klient se ale bohužel chová jinak. Vše si dopředu vyzkoušejte. S vyladěním vám může pomoci podpora vašeho e-mailingového nástroje.