Webinář: Jak zvýšit prodeje díky e-mail marketingu 🎥

Ve webináři se Martin Dostál společně s Monikou Polákovou z Ecomailu a Janem Krčmářem ze SmartEmailingu věnují e-mailovému marketingu a jeho využití pro zvýšení vašich prodejů v SimpleShopu.

Webinář

Otázky a odpovědi

Na našem e-shopu jsme používali Ecomail a drtivá většina e-mailů padala do spamu. Mohli byste poradit co s tím?

Nejčastějším důvodem je špatná reputace odesílatele. Klíčem pro dobrý e-mailing je udržování čisté a aktuální databáze. Zkontrolujte si stav databáze, zda není vaše doména na blacklistu a co vůbec v e-mailech posíláte. Každou kampaň a šablonu doporučujeme také otestovat ve spam testu. Pokud ani tak nebudete úspěšní, obraťte se na podporu Ecomailu, rádi vám poradí.

Proč vůbec používat automaty v e-mailingu?

E-mail je stále lukrativní médium, které nevykazuje negativní vývoj. Díky automatickým scénářům můžete zákazníka kontaktovat v relevantní dobu, ve chvíli, kdy je to pro něj zajímavé a kdy vás potřebuje. E-mail se tak stává servisem, neboť reagujete přímo na potřebu, chování či nějakou akci zákazníka, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Dalším velkým benefitem je sběr dat o vašich zákaznících, jejich chování či preferencích.

Když dělám e-mailing a nemám dobré výsledky, čím to je? Co můžu zlepšit?

Často to bývá spojené s kvalitou a čistotou vaší databáze. Pokud se výsledky zhoršují postupem času, je to většinou spojené se špatnou strategií (např.: častá frekvence e-mailů nebo nerelevantní obsah). Doporučujeme se zaměřit na personalizaci a pracovat s A/B testy.

Jaká je taková přijatelná, zdravá hranice, aby se z e-mail marketingu nestal spam a zákazníka e-maily neobtěžovaly?

Určitě záleží na byznysu, ve kterém se pohybujete. Pokud jste médium rozesílající online noviny, dává smysl posílat e-mail každý den. U e-shopových nabídek je ta frekvence samozřejmě nižší (ideálně maximálně několikrát týdně). Je důležité pracovat se získanými daty, sledovat statistiky a dle nich frekvenci rozesílky uzpůsobit.

Jak získávat další kontakty?

Pokud už nemáte další kontakty z objednávek, na které můžete cílit na základě oprávněného zájmu, můžete data sbírat pomocí kontaktních formulářů. Ve formuláři nezapomeňte informovat, že kromě první speciální nabídky budete na tyto kontakty posílat i další novinky. Dalším důležitým prvkem je přítomnost informace o zásadách zpracování osobních údajů.

Který komunikační kanál doporučujete a proč?

Primárně e-mailový komunikační kanál. SMS vychází dráž, proto je používejte spíše pro bonitní skupiny zákazníků. Sociální sítě jsou pak vhodné pro zákazníky, kteří na e-mail nereagují.

Doporučujete Ecomail nebo SmartEmailing?

Je to velmi subjektivní, určitě si nástroje vyzkoušejte v rámci jejich období na vyzkoušení zdarma a rozhodněte se podle toho, který vám více vyhovuje.

Na co si dát pozor, když úplně začínám?
  • Vyberte si kvalitní nástroj se zákaznickou podporou, která vám v případě potřeby poradí.
  • Hlídejte si GDPR a pokud nemáte vlastního právníka, opět se poraďte s podporou svého e-mailingového nástroje.
  • Nepřepalte začátek, naplánujte si budoucí čtvrt nebo půl roku dopředu, aby vám pak nedošel dech.
  • Dejte si pozor na technickou stránku: mějte správně nastavené DNS záznamy.
  • Nezapomeňte na to, aby se uživatel vždy měl jak odhlásit z newsletteru.
Je důležité pracovat v e-mailech s proměnnými? Nebo je lepší tvořit univerzální e-maily?

Určitě s proměnnými pracujte! Personalizujte a používejte dynamické proměnné jako je například oslovení jménem.

Jaká je budoucnost e-mailového marketingu? Jsou nějaké trendy?

Nejdůležitější je pracovat s daty a s tím související personalizací nebo behaviorálními automaty. Nejde ani tak o trend, dnes je to už spíše nutnost.

Trend, ke kterému se všichni snažíme blížit, je plné využití automatizace. Stále jsou ale funkce, které bychom si všichni přáli, ale poštovní klienti je bohužel stále neumí.

Mám otázku na zmíněný dark mode. Můžete nějak shrnout, čeho se vyvarovat a co naopak použít? Jde mi hlavně o co nejlepší zobrazení, jak v dark mode, tak v klasice.

Doporučujeme používat obrázky bez pozadí a bez pevného barevného rámečku kolem dokola. Ideální je průhledné png. Každý e-mailový klient se ale bohužel chová jinak. Vše si dopředu vyzkoušejte. S vyladěním vám může pomoci podpora vašeho e-mailingového nástroje.

Bonusy od partnerů webináře

SmartEmailing

Smartemailing-vyber-zaznamu

Smartemailing-ebook

Ecomail

Ecomail-testovani-zdarma

Související články

Martin Dostál

Tento webinář pro vás natočil Martin Dostál, zakladatel fakturačního systému Vyfakturuj.cz a chytrého prodejního formuláře SimpleShop. Zkušený řečník, který má za sebou mnoho přednášek a živých vysílání. Velmi rád navštěvuje nejrůznější konference a eventy. Miluje PHP, je pořadatelem kurzů přežití a jeho ostřílený humor pobaví a někdy zaskočí celý tým.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám