Webinář: Umění propagace na internetu 🎥

Jak efektivně propagovat vaše produkty nebo služby na internetu se dozvíte v záznamu online panelové diskuse, které se pod vedením Martina Dostála zúčastnili marketingoví specialisté Daniel Nytra a David Zelenka.

Webinář

Otázky a odpovědi

Jaký kanál je nejefektivnější?

To závisí na personě, tedy na tom, komu prodáváte – je potřeba být tam, kde zákazník na vaši nabídku uslyší. Na začátku je nejlepší kombinovat různé kanály a testovat, který z nich přináší nejlepší výsledky.

Jaké jsou zdroje možné návštěvnosti?

Možné zdroje návštěvnosti zahrnují vyhledávače jako Google, Seznam případně Bing. I v tomto případě je dobré různé kanály kombinovat. Mezi nejběžnější kanály patří například PPC kampaně a e-mailing.

V tomto případě ale záleží také na tom, co od propagace očekáváte.

V rámci social media marketingu, když se zaměřujete na generaci Z a alfa, preferovali byste spíš TikTok nebo IG či teen Twitter?

Nejmladší generace preferují spíše TikTok a Instagram, protože Twitter je vnímán jako techničtější platforma a není u mladých lidí tak rozšířený. Výběr platformy ale závisí také na věkové kategorii cílových zákazníků a typu obsahu, který chcete sdílet.

Má smysl si najímat odborníka nebo si mám marketing radši dělat svépomocí?

Záleží na konkrétním projektu – některé zvládnete sami, jiné vyžadují pomoc odborníka. Je lepší začít samostudiem, abyste si vytvořili základní představu.

Na rozjezd je ale užitečné najmout odborníka, který nejen nastaví strategii, ale může také zaučit někoho z vaší firmy, kdo pak bude schopný marketing dále vést samostatně.

A kolik taková konzultace s odborníkem na marketing stojí?

Konzultace s odborníkem na marketing se obvykle účtuje hodinově. Ceny se pohybují od několika stovek až do zhruba 1500 Kč za hodinu, ale záleží na konkrétním specialistovi a rozsahu služby.

Jak začít s marketingem, když jsem na mateřské a nemám na rozhazování?

Začněte podle svého rozpočtu, ale zpočátku se můžete zaměřit na samostudium a využít dostupné zdroje (například Digitální garáž Google).

Vzdělávat se můžete i prostřednictvím (online) kurzů, mnoho z nich je dostupných také zdarma.

Jakým způsobem provádíte sběr dat a informací o určité cílové skupině, na kterou se následně zaměřujete?

Pokud je projekt již rozběhnutý, lze čerpat z dat dostupných v nástrojích, jako jsou Google Analytics, Facebook nebo jiné platformy, které firma využívá. Důležitá může být také přímá komunikace se zákazníky a sbírání informací přímo od nich.

K dispozici bývají i volně dostupné analýzy a statistiky, které lze využít. Použitý způsob závisí na dostupných financích a možnostech projektu.

Můžete mi ještě doporučit nějaké další zdroje (ideálně zdarma), kde se začít vzdělávat?

Dalšími zdroji, kde se můžete začít vzdělávat, je například Digitální garáž od Googlu, která nabízí všeobecný přehled v mnoha oblastech—můžete si vybrat konkrétní oblast a vyhledávat.

Dále je tu Udemy, i když je zpoplatněná a v angličtině. Také můžete sledovat facebookové skupiny, číst blogy, e-booky a sledovat videa s oblastmi, které vás zajímají.

Jakou minimální částku byste doporučili investovat do FB reklamy v rámci dne, aby to mělo smysl?

Je potřeba zhodnotit, zda se investice do reklamy vyplatí při pohledu na poměr nákladů a obratu. Můžete ale začít s nižší částkou, sledujte výsledky, a pokud obrat vzroste, můžete postupně navyšovat investici.

Jak efektivně získat v začátku podnikání reference a hodnocení na Googlu nebo Seznamu?

Nejefektivnější způsob, jak získat reference, je prostě si o ně říct. S oslovením zákazníků může skvěle pomoci například dobře připravený e-mailing.

Má smysl posílat newslettery? Jak využít stávající databázi klientů?

Rozesílat newslettery určitě smysl má, ale je důležité pracovat se stávající databází klientů. Určitě je potřeba databázi pročišťovat a newslettery posílat jen těm, u kterých je to relevantní. Rozhodně se vyhněte situacím, kdy klientům dorazí e-mail třeba až dva roky po nákupu.

Jak často newslettery zasílat, abych zákazníka příliš nezahltil?

Frekvence zasílání newsletterů je individuální – každému zákazníkovi může vyhovovat něco jiného.

Obvykle se posílají jednou týdně, jednou za 14 dní nebo jednou měsíčně. Důležité je zvážit, komu newslettery posíláte a jaký obsah obsahují, aby byly zajímavé a zaároveň neotravné.

Jaká je optimální délka newsletteru, aby zákazníka neodrazoval?

Nezáleží na délce, ale na hodnotě obsahu. Pokud první odstavec zaujme, délka už ve většině případů není podstatná.

Jak často promazávat databázi kontaktů?

Databázi kontaktů doporučujeme promazávat pravidelně, ideálně před každou rozesílkou. Důležité je zaměřit se na segmentaci kontaktů a správný výběr klientů pro konkrétní newsletter.

Jaký je nejefektivnější kanál prodeje, který byste z vlastní zkušenosti doporučil pro cílovou skupinu ženy 35 - 50 let?

Nejefektivnější kanál prodeje závisí na konkrétním typu produktu, který nabízíte. Pro tuto cílovou skupinu žen bychom se ale zaměřili především na Facebook.

Jak často a po jaké době je dobré věnovat zákazníkovi péči po nákupu? Vyplatí se mu třeba po roce poslat nějakou symbolickou slevu?

Jak často se věnovat zákazníkovi závisí na typu produktu, ale obecně platí, že čím dříve, tím lépe.

Malé slevy se vyplatí nabídnout hlavně ve chvíli, kdy hrozí, že o zákazníka přijdeme.

Jak v začátku stanovit obchodní podmínky a GDPR, vyplatí se do nich investovat nebo si něco tzv. spatlat na koleni?

Obchodní podmínky i GDPR si můžete sepsat sami, ale doporučujeme investovat alespoň do odborné kontroly. Pomůže to předejít chybám, které by mohly vést k problémům.

Související články

Martin Dostál

Tento webinář pro vás natočil Martin Dostál, zakladatel fakturačního systému Vyfakturuj.cz a chytrého prodejního formuláře SimpleShop. Zkušený řečník, který má za sebou mnoho přednášek a živých vysílání. Velmi rád navštěvuje nejrůznější konference a eventy. Miluje PHP, je pořadatelem kurzů přežití a jeho ostřílený humor pobaví a někdy zaskočí celý tým.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám