Trekovací a konverzní nástroje

28. srpna 2020

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Trekovací a konverzní nástroje slouží ke sledování zdroje návštěvy zákazníka a procentuálního poměru zákazníků, kteří zakoupili či nezakoupili nabízený produkt. Můžete tak sledovat výsledky kampaní ale i činnost v běžném prodejním režimu.

Propojení se SimpleShopem slouží k zajištění údajů. Výsledky měření a statistiky lze následně sledovat přímo v nástroji, který pro tento účel využíváte.

Aby měření správně fungovala, je zároveň nutné mít vložený měřící kód přímo na webu a také v SimpleShopu, což si ukážeme níže.

Políčka pro vložení kódů z vašeho účtu v Google Analytics či jiných trekovacích a konverzních kódů najdete v Nastavení → Prodej → Trekovací a konverzní nástroje.

Nastavení trekovacích a konverzních nástrojů v SimpleShopu

Aby se v nastavení trekování a konverzí projevily všechny aktuální úpravy systému, je potřeba používat nové kódy prodejních formulářů. Najdete je v detailu každého produktu, vše je popsáno v tomto návodu týkajícího se vkládání formuláře na web.

Google Analytics (GA)

Pokud používáte pro měření Google Analytics, můžete zadat jednoduše UA kód do políčka Google Analytics ID měření. Pokud si přejete specifikovat parametry podle sebe, vložte vlastní script do pole “vlastní trekovací/konverzní kódy”. Nevkládejte oba kódy zároveň, měření by se totiž duplikovalo.

Vložení UA nebo vlastních kódů z Google Analytics

Sklik, Google Ads, FB pixel a další

Trekovací a/nebo konverzní kódy z dalších nástrojů, které pro měření používáte, vložte do políček pro vlastní trekovací/konverzní kódy v obecném nastavení účtu nebo v nastavení jednotlivých produktů podle instrukcí v následujících odstavcích.

Obecné nastavení pro všechny produkty

Vyplňte trekovací a/nebo konverzní kódy do příslušných políček. Použít můžete proměnné, které jsou uvedeny dole na stránce.

Trekování

Do políčka vyplňte vlastní trekovací kód.

Měření konverzí

Konverze se započítá v okamžiku, kdy zákazník v prodejním formuláři klikne na “objednat”, tj. při vytvoření objednávky. Do políčka vyplňte vlastní konverzní kód.

Vložení trekovacích a konverzních kódů

Nastavení pro jednotlivé produkty

V detailu produktu přejděte na záložku Ostatní.

Můžete zadat UA kód z Google Analytics pro daný produkt nebo vlastní script z Google Analytics (ne obojí, data by se duplikovala).

Do políčka Konverzní a/nebo trekovací kódy vložte příslušný kód z nástroje, který pro měření používáte.

V kódech lze použít proměnné, které jsou uvedeny pod políčkem. Pomocí zástupných znaků se budou v rámci měření konverzí přenášet údaje o uhrazené částce a čísle objednávky.

Nastavení trekování a konverzí pro produkt

Chybí vám v tomto návodu některé informace nebo máte zajímavý podnět, který se bude hodit i dalším uživatelům? Neváhejte nám napsat.

Petra Nedvědová
Tento návod pro vás napsala Petra Nedvědová, vedoucí zákaznické podpory Redbit s.r.o. Nástroje Vyfakturuj.cz a SimpleShop má v malíčku a svědomitě se stará o spokojenost jejich uživatelů. V týmu šíří dobrou náladu nejen ukázkami svého kuchařského umění.


Vyřešilo to váš problém?

Total 6 Votes
4

Co bychom podle vás mohli zlepšit?

+ = Verify Human or Spambot ?