Trekovací a konverzní nástroje

29. března 2021

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Trekovací a konverzní nástroje slouží ke sledování zdroje návštěvy zákazníka a procentuálního poměru zákazníků, kteří zakoupili produkt. Můžete tak sledovat výsledky kampaní ale i data  z každodenního prodeje.

Propojení se SimpleShopem slouží pouze k zajištění údajů. Výsledky měření a statistiky lze následně sledovat přímo v nástroji, který pro tento účel využíváte.

Aby měření správně fungovala, je zároveň nutné mít vložený měřící kód přímo na webu a také v SimpleShopu, což si ukážeme níže.

Políčka pro vložení kódů najdete v Nastavení → Prodej → Trekovací a konverzní nástroje.

Nastavení trekovacích a konverzních nástrojů v SimpleShopu

Google Analytics (GA)

Pokud používáte pro měření Google Analytics (dále jen GA), můžete zadat jednoduše UA kód do políčka Google Analytics ID měření.

google_analytics_ua

Toto nastavení zaznamenává jak zobrazení formuláře, tak konverzi.

Ze SimpleShopu se posílají do GA informace o konverzi v tomto formátu:

ga('require', 'ecommerce');
ga('ecommerce:addTransaction', {
'id': 'OBJ 420200001',
'revenue': '1100.00',
'tax': '190.91',
'currency': 'CZK'
});
ga('ecommerce:addItem', {
'id': 'OBJ 420200001',
'sku': '13923-0',
'name': 'Název mého produktu',
'price': '1100.00',
'quantity': '1'
});

ga('ecommerce:send');

Pokud si přejete specifikovat parametry podle sebe nebo používáte Google Tag Manager, vložte vlastní kód dle návodu níže. Nastavení nekombinujte, měření by se duplikovalo.

Formulář na webu v iframe

V tomto případě není třeba provádět žádné další nastavení v SimpleShopu mimo výše uvedené a máte tak hotovo. :)

Formulář na webu pomocí tlačítka

V případě vložení formuláře na web pomocí tlačítka je třeba nastavit GA linker. Ten zajistí, že se nebudou data duplikovat mezi doménami, ale budou se považovat za jeden zdroj, i když bude zákazník přecházet mezi webem a formulářem na doméně form.simpleshop.cz.

Co nastavit na webu

Nastavení na webu vyžaduje poměrně více obratnosti a určitou znalost v nastavení Google Analytics. Pomůže k tomu třeba nápověda GA a nebo odborník na slovo vzatý.

Bude třeba nainstalovat oficiální plugin Linker a poté postupovat nastavením.

Pro zajištění “propojení” se SimpleShopem (destination) uvedete URL adresu form.simpleshop.cz (nikoliv konkrétní URL prodejního formuláře).

Co nastavit v SimpleShopu

Do SimpleShopu stačí zadat v editaci produktu URL adresu vašeho webu (POZOR, opravdu adresu webu, nikoliv konkrétní stránky, na které máte vložené tlačítko).

GA_linker

Rozšířená atribuce odkazu

Nastavení rozšířené atribuce odkazu se může hodit v případě, že máte na stejné stránce vložených více prodejních formulářů a nebo na ně odkazujete. Toto nastavení by mělo zpřesnit získaná data.

GA rozšířená atribuce odkazu

Facebook pixel (FB pixel)

Pro zjednodušené propojení zkopírujte vaše FB pixel ID, který naleznete ve vašem správci událostí na Facebooku.

pixel_id

FB pixel ID vložte do nastavení své firmy v systému SimpleShop.

fb_pixel_id

Ze SimpleShopu budou po tomto nastavení odcházet informace v tomto formátu:

fbq('track', 'Purchase', {currency: "CZK", value: 30.00});

fbq('track', 'PageView');

Ve svém správci událostí na Facebooku pak naleznete záznamy Page view (zobrazení formuláře) a Nákup (konverze).

fb_pixel_result

Kompletním procesem nastavení FB pixelu vám pomůže tento návod od našeho zákazníka Pavla Kohouta. Místo zadání kódu do SimpleShopu vám bude stačit vložit pouze ID FB pixelu.

Pokud si přejete specifikovat parametry podle sebe, vložte vlastní kód dle návodu níže. Nastavení nekombinujte, měření by se duplikovalo.

Chystají se změny s ohledem na omezení získávání dat ze zařízení s iOS 14. Počítáme s tím a budeme vás informovat, jakmile na to bude systém připraven.

Sklik, Google Ads, GTM nebo vlastní kódy

Trekovací a/nebo konverzní kódy z dalších nástrojů, které pro měření používáte, vložte do políček pro vlastní trekovací / konverzní kódy v obecném nastavení účtu nebo v nastavení jednotlivých produktů podle instrukcí v následujících odstavcích.

Obecné nastavení pro všechny produkty

Vyplňte trekovací a/nebo konverzní kódy do příslušných políček. Použít můžete proměnné, které jsou uvedeny dole na stránce.

Trekování

Eviduje prohlédnutí (zobrazení) prodejního formuláře.

Měření konverzí

Konverze se započítá v okamžiku, kdy zákazník v prodejním formuláři klikne na “objednat”, tj. při vytvoření objednávky.

trekovani_konverze_obecne

Nastavení pro jednotlivé produkty

V případě zadání kódů přímo k produktům budeme při měření pro dané produkty ignorovat globální nastavení.

V úpravách produktu přejděte na záložku Ostatní.

produkt_ostatni

Pokud vložíte kódy u produktu, nebude se aplikovat nastavení z globálního nastavení. Můžete si tak přizpůsobit získávání dat pro některé produkty.

V kódech lze použít proměnné, které jsou uvedeny pod políčkem.

nastaveni_produkty

Tip navíc

Postupně pro vás sepíšeme pár tipů, jak se dá s trekováním a konverzemi pracovat. Pokud si nevíte s nastavením rady, zkuste přizvat ke spolupráci marketingového specialistu, který vám vše pomůže nastavit a problematiku vysvětlí.

UTM parametry

UTM parametry je šikovné použít v případě, že potřebujete zjistit zdroj dat v rámci kampaně  v Google Analytics. Další informace rozvádí například Dan Nytra v článku UTM parametry: jak je správně nastavit.

Návod se snažíme postupně rozšiřovat, proto oceníme vaši zpětnou vazbu a tipy, které by se mohly hodit i ostatním uživatelům. :)

Petra Nedvědová
Tento návod pro vás napsala Petra Tvrdá, vedoucí zákaznické podpory Redbit s.r.o.. Nástroje Vyfakturuj.cz a SimpleShop má v malíčku a svědomitě se stará o spokojenost jejich uživatelů. V týmu šíří dobrou náladu nejen ukázkami svého kuchařského umění.


Odpověděl článek na všechny vaše otázky?

Total 13 Votes
7

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?