Měření konverzí v SimpleShopu

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Trekovací a konverzní nástroje slouží ke sledování zdroje návštěvy zákazníka a procentuálního poměru zákazníků, kteří zakoupili produkt. Můžete tak sledovat výsledky kampaní, ale i data z každodenního prodeje.

Odesílaná data ze systému SimpleShop slouží pouze k zajištění údajů. Výsledky měření a statistiky lze sledovat přímo v nástroji, který pro tento účel využíváte. Nezbytnou podmínkou pro funkční měření je umístění prodejního formuláře na vlastním webu.

Jak trekování a měření konverzí funguje

Aby vše fungovalo, jak má, je třeba se zaměřit na způsob vložení prodejního formuláře na web.

Měřitelné řešení

  • Prodejní formulář musí být vložen na vlastní web pomocí iframe (tj. být součástí webu).

Neměřitelná řešení

  • Prodej přes prodejní tlačítko nebo veřejnou stránku produktu, která zákazníka směřuje na form.simpleshop.cz.
  • Prodej z Facebooku, Instagramu a dalších platforem, odkud odkaz směřuje na formulář na form.simpleshop.cz a ne na vlastní webovou stránku s vloženým formulářem.
  • Prodeje přes e-maily, odkud odkaz směřuje na formulář na form.simpleshop.cz a ne na vlastní webovou stránku s vloženým formulářem.

Trekování uživatelů

Veškeré měření návštěv probíhá přímo na vašem webu a není třeba řešit další nastavení v SimpleShopu (SimpleShop trekování vůbec neovlivňuje). Stačí vložit trekovací kód na váš web.

Měření konverzí

V SimpleShopu není potřeba nic nastavit. Konverze se automaticky spustí přímo na vašem webu na stránce, na které je vložen prodejní formulář.

Po vytvoření objednávky (konverze) SimpleShop zašle automaticky údaje o dané objednávce. Automaticky se zašlou relevantní informace o objednávce pro nástroj, který máte na webu integrovaný. Měření proto nefunguje bez vložení prodejního formuláře přímo na stránku na vašem webu.

Podporované nástroje pro měření konverzí

Níže jsou zobrazené informace (parametry), které jsou odesílány do daného nástroje v okamžiku vytvoření objednávky. V tomto okamžiku vzniká konverze. Odesílané údaje se liší dle nástroje, který pro měření používáte.

Google Universal Analytics (ID měření začínající na „UA-“)

Odesílané informace SimpleShopem po vytvoření objednávky:

ecommerce: addTransaction
    id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c
    affiliation: SimpleShop
    revenue: 100
    tax: 17.36
    currency: CZK

ecommerce: addItem
    id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c|0
    name: Testovací produkt
    price: 100
    quantity: 1

Informace o konverzi naleznete v Publikum → Přehled nebo Konverze → Elektronický obchod → Přehled.

Pokud se Vám tyto informace nezobrazují, pravděpodobně nemáte potřebné nastavení elektronického obchodu v Google Analytics.

Google Analytics - elektronický obchod

Google Analytics 4 (ID měření začínající na „G-“)

Odesílané informace SimpleShopem po vytvoření objednávky:

event: purchase
    transaction_id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c
    affiliation: SimpleShop
    value: 100
    tax: 17.36
    currency: CZK
    items:
        item_name: Testovací produkt
        item_id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c|0
        price: 100
        quantity: 1   

Google Tag Manager

Odesílané informace SimpleShopem po vytvoření objednávky:

event: purchase
    transaction_id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c
    affiliation: SimpleShop
    value: 100
    currency: CZK
    tax: 17.36
    items:
        id: 4c273cc4-a0c4-486c-a447-0d2107f00b3c|0
        name: Testovací produkt
        quantity: 1
        price: 100

Facebook Pixel

Ze svého webu můžete měřit Zobrazení obsahu (Page view).

Ze SimpleShopu odesíláme pouze parametr Nákup (purchase), jiné parametry jako Přidání do košíku, Přechod k zaplacení, Zadání platebních údajů atd. neměříme.

Odesílané informace SimpleShopem po vytvoření objednávky:

event: Purchase
    value: 100
    currency: CZK
    content_type: product

Výsledná data naleznete ve Správci událostí ve vašem Facebook manageru.

Vlastní konverzní kódy

Vlastní konverzní kódy jsou ty, které automaticky neodesíláme s každou vytvořenou objednávkou. Je třeba si nejdříve na webu provést vložení kódů, které následně data dokáží po vytvoření objednávky přijmout.

Javascript pro vlastní konverzní kódy vložte na web, kde máte umístěný SimpleShop prodejní formulář (třeba do hlavičky webu nebo přímo na danou stránku).

Na web vložte tento kód:


<!-- SimpleShop purchase -->
<script>
    window.addEventListener('message', function (e) {
        if (e.data.action !== undefined && e.data.action === 'SimpleShop-purchase') {
            console.log(e.data.payload);
        }
    });
</script>
<!-- End SimpleShop purchase -->

Výsledek kódu – vygenerovaná data (obsah z e.data.payload):

event: purchase
ecommerce:
    transaction_id: 198a084a-30da-4a8e-9f19-91f0fd37a0dd
    affiliation: SimpleShop
    value: 100
    tax: 17.36
    currency: CZK
items:
    item_name: Jak se zbavit bohatství snadno a rychle
    item_id: 198a084a-30da-4a8e-9f19-91f0fd37a0dd|0
    price: 100
    quantity: 1

Sklik

Aby měření fungovalo, je třeba mít Sklik jako takový integrovaný na svém webu.

Pro odesílání dat ze SimpleShopu zároveň vložte tento kód na svůj web:


<!-- SimpleShop Sklik purchase -->
<script>
     window.addEventListener('message', function (e) {
        if (e.data.action !== undefined && e.data.action === 'SimpleShop-purchase') {
            let seznam_cId = X;
            let seznam_value = e.data.payload.ecommerce.value;
            let script = document.createElement('script');
            script.src = 'https://www.seznam.cz/rs/static/rc.js';
            document.head.appendChild(script);
         }
    });
</script>
<!-- End SimpleShop Sklik purchase -->

POZOR: Písmeno X na řádku 5 je potřeba nahradit za ID kampaně viz Nápověda Skliku.

Pro každou kampaň je třeba vložit separátní kód (protože se bude lišit ID kampaně).

Kód můžete vložit na web do patičky a nebo do konkrétních stránek (záleží, zda budete měřit v rámci jedné nebo více kampaní). V případě různých kampaní doporučujeme vkládat jednotlivé kódy přímo do konkrétních stránek webu, které chcete v rámci kampaně měřit.

Affiliate nástroje

Na principu trekování zákazníků a měření konverzí fungují také nástroje na správu affiliate. Může vás zajímat propojení s Affilboxem nebo Post Affiliate Pro.

TIP: Problematika trekování a měření konverzí je velmi obsáhlá a najít správné řešení přímo pro sebe vyžaduje čas a znalost. Pokud si nevíte s nastavením rady, zkuste přizvat ke spolupráci marketingového specialistu, který vám vše pomůže nastavit a problematiku vysvětlí. Ušetříte čas, který budete moci věnovat svému podnikání. :)

Související články

Petra Tvrdá

Tento návod pro vás napsala Petra Tvrdá ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

S radostí pečuje o naše zákazníky a zároveň dohlíží na vývoj a správný chod obou našich systémů. Odpočívá na túrách přírodou a u bylinkaření. Moc ráda peče všelijaké sladkosti a domácí chléb.

Chcete se k článku na něco zeptat?