Platební brána Pays

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Sepsali jsme pro vás podrobné informace o tom, jak můžete svůj účet ve Vyfakturuj.cz nebo v SimpleShopu jednoduše propojit s platební bránou Pays, která umožňuje online platby kartou.

O platební bráně Pays

Platební brána Pays je česká platební brána, můžete tedy očekávat podporu v českém jazyce. Dále nabízí:

  • Online platby kartou
  • Platební metody Google Pay a Apple Pay (po schválení ze strany Pays)
  • Platby v cizích měnách
  • Export výstupů z platební brány do účetních programů

Cenové podmínky

Podrobné informace o cenách platební brány najdete v ceníku Pays.

Zřízení platební brány

Na webu Pays klikněte v horním menu na možnost Registrace a do dotazníku vyplňte své jméno a příjmení, společnost, e-mail a telefon. Následně vás bude Pays kontaktovat se smlouvou k podpisu a informacemi o dalším postupu.

Během procesu registrace také doporučujeme uvést, že fakturace či prodeje budou probíhat přes Vyfakturuj.cz nebo SimpleShop. Podpora Pays vám pak bude moci některé věci (jako např. komunikační adresy) rovnou přednastavit.

Nastavení propojení v Pays

Získání údajů z účtu Pays

Ve svém účtu Pays pro platební bránu přejděte do Nastavení. Pokud máte v účtu více shopů, vyberte ten, který chcete propojit s účtem ve Vyfakturuj.cz / v SimpleShopu.

Ze sekce Obecné informace si poté zkopírujte údaje Obchodník / Merchant ID a Obchod / Shop ID.

Pays - propojovací údaje

Poslední potřebný údaj je Heslo pro API. To najdete na téže stránce níže v sekci Komunikační adresy. Heslo si zobrazíte kliknutím na ikonu očička.

Pays - heslo pro API

Komunikační URL adresy

Pro správné propojení je nutné, aby byly v nastavení obchodu v Pays uložené tzv. komunikační adresy. Komunikační adresy vám nastaví zákaznická podpora Pays, stačí jim oznámit, který systém používáte.

Komunikační adresy pro Vyfakturuj.cz

  • URL pro úspěšnou online platbu, úspěšnou offline platbu a pro chybnou platbu (všechny tři jsou stejné): https://public.vyfakturuj.cz/system/online-payment/return/pays/
  • URL pro potvrzení na pozadí: https://public.vyfakturuj.cz/system/online-payment/notify/pays/

Komunikační adresy pro SimpleShop

  • URL pro úspěšnou online platbu, úspěšnou offline platbu a pro chybnou platbu (všechny tři jsou stejné): https://public.simpleshop.cz/system/online-payment/return/pays/
  • URL pro potvrzení na pozadí: https://public.simpleshop.cz/system/online-payment/notify/pays/

Správné nastavení si můžete následně zkontrolovat v účtu Pays → Nastavení → Komunikační adresy – Propojení s e-shopem nebo jiným systémem. Bude vypadat následovně:

Pays- komunikační adresy

Nastavení ve Vyfakturuj.cz / v SimpleShopu

Ve svém účtu ve Vyfakturuj.cz nebo v SimpleShopu přejděte do Nastavení → Platební metody.

Nastavení platební metody

Dále klikněte na tlačítko Přidat nový způsob platby.

Přidání platební metody

V seznamu vyberte variantu Pays – platba online kartou. Prozatím nemáte rozšíření Pays nastaveno, zvolte proto možnost Nastavit nyní.

Nastavení platební metody Pays

Vyplňte údaje, které naleznete ve vašem účtu Pays. Instrukce k jejich získání najdete v tomto návodu výše v odstavci Získání údajů z účtu Pays.

Nastavení rozšíření Pays

Testovací prostředí

Funkčnost propojení s Pays a proces úhrady dokladu otestujete pomocí testovacího prostředí. V nastavení rozšíření zvolte možnost Prostředí → Testovací.

Nastavení testovacího prostředí

Toto prostředí budete mít od Pays ihned po registraci. Jakmile budete mít celý proces platby ozkoušený, můžete přejít na ostrý prodej.

Přestup na ostrý prodej je nutné oznámit opět podpoře Pays, která váš účet překlopí do ostrého provozu. V tu chvíli můžete bránu nastavit znovu za pomoci ostrých (produkčních) údajů a nastavení Prostředí → Produkce.

Zobrazení platební brány v SimpleShop prodejním formuláři

Pro zobrazení platební metody v prodejním formuláři systému SimpleShop zaškrtněte platební bránu Pays v úpravách produktu na záložce Formulář.

Související články

Pavlina_vydrarova

Tento návod pro vás napsala Pavlína Vydrařová, vedoucí zákaznické podpory Redbit s. r. o. Vede tým, který pečuje o naše zákazníky, a pomáhá s vývojem obou našich systémů. Miluje cestování, klidné výlety do přírody a pohodu u pečení dobrot. Baví ji nové technologie a ocení každý nový tip ze světa webů.

Chcete se k článku na něco zeptat?