Ve svém internetovém bankovnictví nastavte zasílání zpráv o pohybech na účtu nebo příchozích platbách na párovací e-mailovou adresu, kterou najdete ve svém účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu.
POZN.: Dostupnost automatického párování plateb pro váš tarif ve Vyfakturuj.cz ověříte v ceníku. V SimpleShopu je párování plateb dostupné bez omezení.
Párování pomocí e-mailu
Po přihlášení do internetového bankovnictví Fio banky přejděte do Nastavení.
Otevřete sekci SMS a e-mailová upozornění a vyberte účet, na který vám budou chodit platby. V sekci Pohyby klikněte na tlačítko Přidat upozornění.
Vyplňte adresu pro párování a minimální částku 1 Kč. Nastavení uložte kliknutím na tlačítko Odeslat.
Po dokončení nastavení se příchozí platby na vašem účtu ve Fio bance budou automaticky párovat s doklady ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu. Případné nespárované platby uvidíte v Notifikačním centru.
Párování přes API
U FIO banky si můžete nastavit i doplňkové párování přes API, pro případ, že by např. došlo k výpadku zasílání e-mailových notifikací. Pro aktivaci tohoto způsobu párování budete potřebovat API klíč z Fio banky, který vložíte do nastavení svého účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu.
POZN.: Tento způsob párování nedoporučujeme používat samostatně, ale vždy jen v kombinaci s párováním pomocí e-mailů.
Ve svém internetovém bankovnictví ve Fio bance otevřete Nastavení → API. Přidejte nový token.
Zkopírujte API klíč (= token). Token poté pojmenujte (libovolně, název tokenu slouží pouze pro vaši orientaci) a uložte. Práva tokenu stačí nastavit pro sledování účtu.
Přejděte do nastavení svého účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu. Do části Napojení → Banka vložte svůj název tokenu, který jste si vytvořili v předchozím kroku, a API klíč. Nastavení uložte.
POZOR! Pro účty v cizích měnách je nutné nastavit tokeny jednotlivě (např. stejný účet v CZK a v EUR = 2 tokeny)!
Informace o nefunkčním párování
Po přidání tokenu se zobrazí jeho název spolu s informací o jeho posledním použití a chybovosti. Údaj 0 – 6 u chybovosti značí počet po sobě jdoucích neúspěšných pokusů propojit se s bankou. Po 6 neúspěšných pokusech bude párování zastaveno. V takovém případě prosím token smažte v bance i ve Vyfakturuj.cz/SimpleShopu a nastavte token nový podle předchozího návodu.