Neuhrazený doklad v systému

24. srpna 2020

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Neuhrazené doklady jsou v systémech Vyfakturuj.cz a SimpleShop přehledně seřazeny v Seznamu faktur nebo Seznamu objednávek. Na úvodní stránce svého účtu se vám navíc zobrazí tabulka s neuhrazenými doklady, které jsou už po splatnosti.

Jak označit doklady jako uhrazené se dozvíte v následujícím návodu.

Automatické párování plateb s bankou

Doklady, které zákazník zaplatí klasickým bankovním převodem, může systém označit jako uhrazené automaticky pomocí automatického párování plateb.

Nejprve ověřte v ceníku systému Vyfakturuj.cz, zda váš tarif obsahuje funkci automatického párování plateb. Pro systém SimpleShop je párování plateb dostupné bez omezení.

Nastavte automatické párování plateb podle návodu. Některé banky bohužel automatické párování plateb neumožňují, protože v notifikačních zprávách nezasílají potřebné údaje (VS a částku). Pokud neplánujete změnu banky, můžete doklady označovat jako uhrazené ručně (postup viz níže).

Máte-li už v bance vše nastavené, ale platby se i přesto v systému nepárují, zkontrolujte prosím, zda je nastavení správné. Důvodem nespárované platby může být také chybně zadaný variabilní symbol. V takovém případě označte doklad jako uhrazený ručně (postup viz níže).

Platby přes platební bránu

Doklady placené online kartou nebo zrychleným bankovním převodem přes platební bránu systém označí jako uhrazené automaticky na základě zprávy, kterou platební brána zašle zpět do systému po úspěšném dokončení platebního procesu.

Ruční uhrazení dokladu

Doklad můžete označit jako uhrazený ručně pomocí ikonky v seznamu faktur.

Ruční označení uhrazení dokladu pomocí ikonky v seznamu faktur

Druhou možností je otevřít detail dokladu a označit úhradu pomocí tlačítka v menu.

Ruční uhrazení dokladu pomocí tlačítka v menu

V obou případech zadejte datum úhrady a zvolte, zda má zákazník dostat informaci o přijetí platby, případně zadejte výši částečné úhrady (více viz níže).

Zadání datumu uhrazení dokladu

Datum úhrady nepište přímo do políčka “Zaplaceno” v detailu dokladu. Neproběhly by pak návazné kroky (vystavení daňového dokladu nebo faktury a odeslání potvrzení o přijetí platby).

Odeslání potvrzení o přijetí platby

U ručně uhrazených dokladů je možné zrušit odeslání e-mailu s potvrzením o přijetí platby.

Zrušení odeslání e-mailu s potvrzením o přijetí platby

Políčko pro odeslání potvrzení se zobrazuje v SimpleShopu vždy.

Ve Vyfakturuj.cz je nutné mít v nastavení e-mailů v šabloně potvrzení o platbě aktivováno odesílání informace o uhrazení odběrateli nebo dodavateli (tj. na váš e-mail).

Možnosti odeslání potvrzení o uhrazení dokladu ve Vyfakturuj.cz

Částečná úhrada a nedoplatek

Při přijetí pouze části celkové ceny je možné tuto skutečnost uvést u dokladu pomocí checkboxu Částečná úhrada.

Zadání částečné úhrady dokladu

Po zaškrtnutí se zobrazí políčko, do kterého zadáte skutečně uhrazenou částku.

Zadání výše částečné úhrady

V detailu dokladu se objeví informace o částečné úhradě faktury a výši nedoplatku. Procento uhrazené částky uvidíte také u dokladu v seznamu faktur.

Zrušení uhrazení

Zadanou úhradu můžete zrušit pomocí funkce v menu dokladu.

Zrušení zadané úhrady dokladu

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Odpověděl článek na všechny vaše otázky?

Total 2 Votes
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?