Veškerá důležitá upozornění v systému na jednom místě – to je ve zkratce notifikační centrum. Zvoneček vás vždy upozorní, když vám v účtu vznikne nová událost.
Kontrolujeme neodeslané e-maily, nedoplatky a přeplatky, nespárované platby u dokladů, chyby u pravidelných faktur nebo také vyprodané produkty. Pokud používáte platební bránu Comgate, notifikační centrum vás upozorní na chybné nastavení propojení.
Nové notifikace
Jakmile se k vaší firmě objeví nové upozornění, zjistíte to pomocí zvonečku. U něj se zobrazí počet nových upozornění, která čekají na vyřízení.
POZOR! Notifikační centrum se nezobrazuje uživatelům s oprávněním Číst faktury.
Přehled notifikací
Po rozkliknutí zvonečku se dostanete do hlavní části, kde uvidíte veškeré notifikace. Vybírat můžete mezi kategoriemi Vyřízené a Nevyřízené.
Najdete zde také Nastavení a hledání mezi notifikacemi.
Vyřízení notifikace
Máte danou událost zpracovanou? Stačí kliknout na tlačítko Do vyřízených a notifikace se přesune do sloupce Vyřízené.
Postup můžete provést i naopak a vrátit tak notifikaci zpět mezi Nevyřízené, pokud se k ní potřebujete vrátit později.
S notifikacemi můžete pracovat i hromadně.
Řazení a hledání v notifikacích
Jednotlivé notifikace můžete řadit dle času události. V záložce Hledat pak můžete filtrovat události dle jejich typu.
Nastavení
Systém nabízí tři způsoby zasílání notifikací:
- Notifikace v aplikaci, na které vás upozorní zvoneček.
- Notifikace zasílané na e-mail.
- Notifikace zasílané do mobilní aplikace. Do mobilní aplikace lze zasílat Upozornění na uhrazený doklad, informace o Přeplatcích a nedoplatcích u dokladů, Upozornění ohledně plateb a notifikace ohledně cenových nabídek.
POZN.: Zasílání notifikací do mobilní aplikace je možné nastavit pro systém Vyfakturuj.cz.
Zaškrtněte ta políčka, u kterých si přejete notifikace dostávat.
Typy notifikací
Upozornění na uhrazení dokladu (pokud máte u dokladu nastaveno)
V notifikačním centru se zobrazí informace o uhrazení dokladu. Toto upozornění jako jediné nelze v aplikaci vypnout.
Neodeslané e-maily
Upozorníme vás na všechny neodeslané e-maily. Ať už kvůli nesprávně vyplněnému e-mailu odběratele, nebo chybě vašeho SMTP.
Nedoplatky/přeplatky
Vaši odběratelé občas uhradí nepřesnou částku (častým omylem je úhrada částky bez DPH). I o tomto stavu budete včas vědět.
Upozornění ohledně plateb
Pokud máte nastavené párování příchozích plateb z banky, upozorníme vás na platby, které není možné spárovat s dokladem podle variabilního symbolu.
Stává se tak v případě, kdy u platby variabilní symbol zcela chybí, je zadaný chybně, k platbě neexistuje doklad pro spárování (ještě se nevytvořila pravidelná faktura, zákazník zaslal platbu dříve) nebo jsou údaje naprosto nerelevantní pro spárování s jakýmkoliv dokladem.
U nespárovaných plateb je nutné následně uhradit doklad ručně.
Máte-li k dispozici online platbu kartou prostřednictvím platebních bran, vystaví systém notifikaci ve chvíli, kdy dostane od platební brány pokyn k uhrazení již uhrazeného dokladu (duplicitní úhrada).
U platebních bran Comgate, ThePay 2.0 a GoPay bude také vystavena notifikace v okamžiku, kdy systém dostane od platební brány pokyn ke zrušení úhrady uhrazeného dokladu.
Chyby u pravidelných faktur
Výjimečným stavem je neodeslání pravidelné faktury, o kterém budete ihned vědět. Může nastat po změně plátcovství firmy nebo z jiných neočekávaných důvodů.
Upozornění ohledně API
Dáme vám vědět ohledně chybně používaných parametrů v API (deprecated parametry) nebo při blížícím se API limitu ve vašem tarifu (ve Vyfakturuj.cz pouze u tarifu Ideal a Profi).
Notifikace týkající se API lze odložit od 5 do 60 dnů. Zvoneček pak po dobu odložení nebude na notifikaci upozorňovat.
Odložení notifikace zrušíte v sekci Nastavení notifikací kliknutím na červený křížek u termínu odložení.
Vyprodané produkty
Pokud bude některý z vašich produktů, jeho varianta či doplňkový prodej vyprodán, uvidíte v notifikačním centru také toto upozornění.
Chyby v propojení s platební bránou
Zjistí-li systém chybné nastavení propojení s platební bránou Comgate, upozorní vás na tuto skutečnost v notifikačním centru.
Cenové nabídky
Pokud koncový zákazník přijme nebo odmítne cenovou nabídku na webfaktuře, propíše se tato informace také do notifikačního centra.