Notifikační centrum – upozornění v účtu

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Veškerá důležitá upozornění v systému na jednom místě – to je ve zkratce notifikační centrum. Zvoneček vás vždy upozorní, když vám v účtu vznikne nová událost.

Kontrolujeme neodeslané e-maily, nedoplatky a přeplatky, nespárované platby u dokladů, chyby u pravidelných faktur nebo také vyprodané produkty. Pokud používáte platební bránu ComGate, notifikační centrum vás upozorní na chybné nastavení propojení.

Nové notifikace

Jakmile se k vaší firmě objeví nové upozornění, zjistíte to pomocí zvonečku. U něj se zobrazí počet nových upozornění, která čekají na vyřízení.

Nove-upozorneni

POZOR! Notifikační centrum se nezobrazuje uživatelům s oprávněním Číst faktury.

Přehled notifikací

Po rozkliknutí zvonečku se dostanete do hlavní části, kde uvidíte veškeré notifikace. Vybírat můžete mezi kategoriemi Vyřízené a Nevyřízené.

Najdete zde také Nastavení a hledání mezi notifikacemi.

Notifikacni-centrum

Vyřízení notifikace

Máte danou událost zpracovanou? Stačí kliknout na tlačítko Do vyřízených  a událost se přesune do sloupce Vyřízené.

Postup můžete provést i naopak a vrátit tak událost zpět mezi Nevyřízené, pokud se k ní potřebujete vrátit později.

S notifikacemi můžete pracovat i hromadně.

Řazení a hledání v notifikacích

Jednotlivé notifikace můžete řadit dle času události. V záložce Hledat pak můžete filtrovat události dle jejich typu.

Nastavení

Systém nabízí tři způsoby zasílání notifikací:

  • Notifikace v aplikaci, na které vás upozorní Zvoneček.
  • Notifikace zasílané na e-mail.
  • Notifikace zasílané do mobilní aplikace. Do mobilní aplikace lze zasílat Upozornění na uhrazený doklad, informace o Přeplatcích a nedoplatcích u dokladů a Upozornění ohledně plateb.

Zasílání notifikací do mobilní aplikace je možné nastavit pro systém Vyfakturuj.cz.

Zaškrtněte ta políčka, u kterých si přejete notifikace dostávat.

Nastaveni-notifikaci

Typy notifikací

Upozornění na uhrazení dokladu (pokud máte u dokladu nastaveno)

V notifikačním centru se zobrazí informace o uhrazení dokladu. Dříve se tato možnost zobrazovala v přehledech, odkud jsme ji přesunuli do notifikačního centra pro odlehčení přehledů.

Toto upozornění jako jediné nelze v aplikaci vypnout.

Neodeslané e-maily

Upozorníme vás na všechny neodeslané e-maily. Ať už kvůli nesprávně vyplněnému e-mailu odběratele, nebo chybě vašeho SMTP.

Nedoplatky / přeplatky

Vaši odběratelé občas uhradí nepřesnou částku (častým omylem je úhrada částky bez DPH). I o tomto stavu budete včas vědět.

Upozornění ohledně plateb

Pokud máte nastavené párování příchozích plateb z banky, upozorníme vás na platby, které není možné spárovat s dokladem podle variabilního symbolu.

Stává se tak v případě, kdy u platby variabilní symbol zcela chybí a nebo je zadaný chybně, k platbě neexistuje doklad pro spárování (ještě se nevytvořila pravidelná faktura, zákazník zaslal platbu dříve) nebo jsou údaje naprosto nerelevantní pro spárování s jakýmkoliv dokladem.

U nespárovaných plateb je nutné následně uhradit doklad ručně.

Máte-li k dispozici online platbu kartou prostřednictvím platebních bran, vystaví systém notifikaci ve chvíli, kdy dostane od platební brány pokyn k uhrazení již uhrazeného dokladu (duplicitní úhrada).

U platebních bran ComGate, ThePay 2.0 a GoPay bude také vystavena notifikace v okamžiku, kdy systém dostane od platební brány pokyn ke zrušení úhrady uhrazeného dokladu.

Chyby u pravidelných faktur

Výjimečným stavem je neodeslání pravidelné faktury, o kterém budete ihned vědět. Může nastat po změně plátcovství firmy nebo z jiných neočekávaných důvodů.

Upozornění ohledně API

Dáme vám vědět ohledně chybně používaných parametrů v API (deprecated parametry) nebo při blížícím se API limitu ve vašem tarifu (ve Vyfakturuj.cz pouze u tarifu Ideal a Profi).

Notifikace týkající se API lze odložit od 5 do 60 dnů. Zvoneček pak po dobu odložení nebude na notifikaci upozorňovat.

Odložení notifikace

Odložení notifikace zrušíte v sekci Nastavení notifikací kliknutím na červený křížek u termínu odložení.

Odložená notifikace

Vyprodané produkty

Pokud bude některý z vašich produktů, jeho varianta či doplňkový prodej vyprodán, uvidíte v notifikačním centru také toto upozornění.

Chyby v propojení s platební bránou

Zjistí-li systém chybné nastavení propojení s platební bránou ComGate, upozorní vás na tuto skutečnost v notifikačním centru.

Související články

Petra Tvrdá

Tento návod pro vás napsala Petra Tvrdá ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

S radostí pečuje o naše zákazníky a zároveň dohlíží na vývoj a správný chod obou našich systémů. Odpočívá na túrách přírodou a u bylinkaření. Moc ráda peče všelijaké sladkosti a domácí chléb.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám