Notifikační centrum – upozornění v účtu

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Veškerá důležitá upozornění v systému na jednom místě – to je ve zkratce notifikační centrum. Zvoneček vás vždy upozorní, když vám v účtu vznikne nová událost.

Kontrolujeme neodeslané e-maily, nedoplatky a přeplatky, nespárované platby u dokladů, chyby u pravidelných faktur nebo také vyprodané produkty. Pokud používáte platební bránu Comgate, notifikační centrum vás upozorní na chybné nastavení propojení.

Nové notifikace

Jakmile se k vaší firmě objeví nové upozornění, zjistíte to pomocí zvonečku. U něj se zobrazí počet nových upozornění, která čekají na vyřízení.

Nove-upozorneni

POZOR! Notifikační centrum se nezobrazuje uživatelům s oprávněním Číst faktury.

Přehled notifikací

Po rozkliknutí zvonečku se dostanete do hlavní části, kde uvidíte veškeré notifikace. Vybírat můžete mezi kategoriemi Vyřízené a Nevyřízené.

Najdete zde také Nastavení a hledání mezi notifikacemi.

Notifikacni-centrum

Vyřízení notifikace

Máte danou událost zpracovanou? Stačí kliknout na tlačítko Do vyřízených  a notifikace se přesune do sloupce Vyřízené.

Postup můžete provést i naopak a vrátit tak notifikaci zpět mezi Nevyřízené, pokud se k ní potřebujete vrátit později.

S notifikacemi můžete pracovat i hromadně.

Řazení a hledání v notifikacích

Jednotlivé notifikace můžete řadit dle času události. V záložce Hledat pak můžete filtrovat události dle jejich typu.

Nastavení

Systém nabízí tři způsoby zasílání notifikací:

  • Notifikace v aplikaci, na které vás upozorní zvoneček.
  • Notifikace zasílané na e-mail.
  • Notifikace zasílané do mobilní aplikace. Do mobilní aplikace lze zasílat Upozornění na uhrazený doklad, informace o Přeplatcích a nedoplatcích u dokladů a Upozornění ohledně plateb.

POZN.: Zasílání notifikací do mobilní aplikace je možné nastavit pro systém Vyfakturuj.cz.

Zaškrtněte ta políčka, u kterých si přejete notifikace dostávat.

Notifikační centrum - výběr notifikací

Typy notifikací

Upozornění na uhrazení dokladu (pokud máte u dokladu nastaveno)

V notifikačním centru se zobrazí informace o uhrazení dokladu. Toto upozornění jako jediné nelze v aplikaci vypnout.

Neodeslané e-maily

Upozorníme vás na všechny neodeslané e-maily. Ať už kvůli nesprávně vyplněnému e-mailu odběratele, nebo chybě vašeho SMTP.

Nedoplatky/přeplatky

Vaši odběratelé občas uhradí nepřesnou částku (častým omylem je úhrada částky bez DPH). I o tomto stavu budete včas vědět.

Upozornění ohledně plateb

Pokud máte nastavené párování příchozích plateb z banky, upozorníme vás na platby, které není možné spárovat s dokladem podle variabilního symbolu.

Stává se tak v případě, kdy u platby variabilní symbol zcela chybí, je zadaný chybně, k platbě neexistuje doklad pro spárování (ještě se nevytvořila pravidelná faktura, zákazník zaslal platbu dříve) nebo jsou údaje naprosto nerelevantní pro spárování s jakýmkoliv dokladem.

U nespárovaných plateb je nutné následně uhradit doklad ručně.

Máte-li k dispozici online platbu kartou prostřednictvím platebních bran, vystaví systém notifikaci ve chvíli, kdy dostane od platební brány pokyn k uhrazení již uhrazeného dokladu (duplicitní úhrada).

U platebních bran Comgate, ThePay 2.0 a GoPay bude také vystavena notifikace v okamžiku, kdy systém dostane od platební brány pokyn ke zrušení úhrady uhrazeného dokladu.

Chyby u pravidelných faktur

Výjimečným stavem je neodeslání pravidelné faktury, o kterém budete ihned vědět. Může nastat po změně plátcovství firmy nebo z jiných neočekávaných důvodů.

Upozornění ohledně API

Dáme vám vědět ohledně chybně používaných parametrů v API (deprecated parametry) nebo při blížícím se API limitu ve vašem tarifu (ve Vyfakturuj.cz pouze u tarifu Ideal a Profi).

Notifikace týkající se API lze odložit od 5 do 60 dnů. Zvoneček pak po dobu odložení nebude na notifikaci upozorňovat.

Odložení notifikace

Odložení notifikace zrušíte v sekci Nastavení notifikací kliknutím na červený křížek u termínu odložení.

Odložená notifikace

Vyprodané produkty

Pokud bude některý z vašich produktů, jeho varianta či doplňkový prodej vyprodán, uvidíte v notifikačním centru také toto upozornění.

Chyby v propojení s platební bránou

Zjistí-li systém chybné nastavení propojení s platební bránou Comgate, upozorní vás na tuto skutečnost v notifikačním centru.

Cenové nabídky

Pokud koncový zákazník přijme nebo odmítne cenovou nabídku na webfaktuře, propíše se tato informace také do notifikačního centra.

Související články

Petra Tvrdá

Tento návod pro vás napsala Petra Tvrdá ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

S radostí pečuje o naše zákazníky a zároveň dohlíží na vývoj a správný chod obou našich systémů. Odpočívá na túrách přírodou a u bylinkaření. Moc ráda peče všelijaké sladkosti a domácí chléb.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám