Fakturace (Vyfakturuj.cz)

Platební brána GoPay

11. června 2020

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop, SimpleTicket

Níže najdete podrobný návod na propojení vašeho účtu s platební bránou GoPay, která umožňuje online platby kartou nebo zrychleným bankovním převodem.

Registrace u GoPay

Registraci proveďte na této adrese, kde vyplníte krátký dotazník o své firmě.
V sekci obchodní místo jsou pak dvě pole:

  • Finální URL obchodního místa = URL adresa vaší webové prezentace
  • URL pracovní verze = URL adresa vaší testovací webové prezentace, pokud ještě není spuštěna

Při vyplňování smlouvy budete muset uvést několik údajů. Obecně by mělo stačit se zmínit, že budete prodávat přes Vyfakturuj.cz nebo SimpleShop. GoPay ale od vás může chtít i další údaje, např. URL adresy skriptů / notifikační URL. V tom případě vyplňte následující:

  • Notifikační URL (URL adresy skriptů): https://www.vyfakturuj.cz/system/gopay/url-notification/

Kontakt ze strany GoPay

Na základě vyplněného dotazníku vás společnost GoPay kontaktuje a zašle vám formulář k doplnění dalších informací. V tomto formuláři se vyplňují veškeré údaje o vás a o vašem webu/webech, kde budete své produkty nabízet. Vyfakturuj.cz ani SimpleShop zde neuvádějte!

Redbit s.r.o. (Vyfakturuj.cz, SimpleShop) je dodavatelem technického řešení. GoPay to již bude vědět, jelikož jste se registrovali přes náš partnerský odkaz v kroku 1. Můžete to také během vaší komunikace s GoPay pro jistotu zmínit

Pokud jste se neregistrovali přes náš partnerský odkaz a/nebo po vás GoPay požaduje další informace, informujte je o tom, že transakce budou probíhat přes Vyfakturuj.cz nebo SimpleShop.

Po schválení vaší firmy získáte od GoPay následující údaje (příklad):

URL prodejního místa: https://www.VasWeb.cz
GoID: 8082550673
Secure Key: MNmshZs8SjShXPe9LLSUXc
Client ID: 1183173839
Client Secret: JFSjjSShZH
Uživatelské jméno: testUser8063849278
Heslo: P373359

Nastavení propojení

V Nastavení svého účtu přejděte v části Faktury na položku Platební metody.

Platební metody - přidání

Klikněte na tlačítko Přidat nový způsob platby.

Platební metody - vytvoření

V seznamu vyberte jednu z variant GoPay – platbu online kartou nebo zrychlený bankovní převod.

Platební metody - zvolení

 

Testovací provoz

Vyplňte testovací údaje, které jste dostali od GoPay, vyberte nejprve testovací prostředí a stránku uložte.

Platební metody - přidání metody GoPay

Pro Testovací platbu a ověření, že vše dobře funguje, použijte GoPay testovací karty.

Pozor! Pro testování si deaktivujte odesílání dat do EET, aby při nastavení úhrady testovací objednávky systém data automaticky neodeslal. Pokud chcete proces otestovat celý, včetně EET, je potřeba v EET aktivovat testovací prostředí a testovací certifikát. Jak na to se dozvíte v návodu Jak otestovat napojení na EET.

Ostrý provoz (produkční prostředí)

Pokud je vše v pořádku, přepněte prostředí na Produkci.

Jestliže vám z GoPay zaslali jen jednu sadu údajů, jde pravděpodobně rovnou o údaje produkční. V tom případě zvolte rovnou produkční prostředí a udělejte vlastní kartou testovací objednávku na nějakou nízkou částku, např. 10 Kč.

Testovací karty GoPay už v produkčním prostředí použít nelze!

Platební metody - GoPay prostředí

Stejně postupujte pro přidání zrychleného bankovního převodu přes GoPay.

Zobrazení platební brány v SimpleShop prodejním formuláři

Pro zobrazení platební metody v prodejním formuláři systému SimpleShop zaškrtněte GoPay v úpravách produktu na záložce Formulář.

Řešení problémů

Na začátku může trvat i pár dnů, než vám GoPay povolí online platby kartou. Pokud tedy platby nefungují hned, obraťte se na GoPay.

Při pokusu o uhrazení objednávky se může objevit tato chybová hláška:

Chybové hlášení

V takovém případě prosím ještě jednou zkontrolujte:

  1. Správnost propojovacích údajů, které jste zadali do SimpleShopu.
  2. Zda aktivované prostředí odpovídá typu propojovacích údajů (testování/produkce). Informaci, o jaký typ údajů se jedná – testovací/provozní (tzn. produkční) – najdete v e-mailu z GoPay, ve kterém vám byly údaje zaslány.
  3. Platnost kódů, které jste dostali od GoPay – toto je nutné ověřit s GoPay a případně je požádat o obnovení jejich platnosti.

Jestliže žádný z výše uvedených kroků nepomůže vyřešit váš problém s propojením s platební bránou, napište nám prosím.

Související návody

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Vyřešilo to váš problém?

Total 1 Votes
0

Co bychom podle vás mohli zlepšit?

+ = Verify Human or Spambot ?