Máte již na svých stránkách vložený prodejní formulář, vytvořené produkty a nastavené platební metody? Rádi byste si ověřili, zda je všechno připraveno správně, abyste mohli začít prodávat? Není nic snazšího než udělat testovací objednávku a sami hned uvidíte, jak celý proces probíhá.
Jak vytvořit objednávku?
Zobrazte si prodejní formulář pomocí tlačítka v přehledu produktů nebo přímo na svém webu.
Prodejní formulář je také možné zobrazit z detailu produktu.
Vyberte zboží a do nákupního formuláře vyplňte vlastní e-mailovou adresu. Zvolte způsob úhrady a dokončete nákup.
Test uhrazení objednávky
Před otestováním platby doporučujeme ověřit, zda máte v systému aktivováno testovací prostředí a certifikát pro EET (více informací najdete v návodu Jak otestovat napojení na EET). Systém nemůže poznat, že se jedná o testovací platbu a při aktivovaném ostrém provozu by data do EET standardně odeslal.
Test online platby přes GoPay
Pro odzkoušení online platby kartou nabízí GoPay testovací platební karty, které můžete použít pro zkušební platbu. Podrobný postup najdete v návodu na test propojení s platební bránou GoPay.
Test propojení s ComGate
U online plateb přes platební bránu ComGate můžete v testovacím prostředí vyzkoušet, jak bude proces platby vypadat z pohledu zákazníka. Podrobný postup najdete v návodu na otestování propojení s platební bránou ComGate.
Test plateb přes ostatní platební brány
Pro otestování bankovního převodu a ostatních platebních bran doporučujeme dočasně zadat u produktu symbolickou cenu, kterou uhradíte ze svého bankovního účtu, resp. svojí platební kartou.
Manuální uhrazení
Uhrazení objednávky můžete zadat také manuálně, bez toho, abyste fakticky převáděli peněžní prostředky. Nejrychleji doklad uhradíte přímo v seznamu objednávek kliknutím na ikonku dolaru:
Můžete také objednávku otevřít a v jejím detailu v menu kliknout na tlačítko Uhradit.
Po dokončení testování nezapomeňte případné symbolické ceny produktů změnit na reálné. :-)
Jak smazat testovací objednávku
V detailu objednávky klikněte na tlačítko Menu a vyberte, zda chcete objednávku stornovat (zůstane v systému a bude označena jako stornovaná) a nebo úplně smazat. Stejně postupujte při stornu nebo smazání faktur vystavených na základě úhrady testovací objednávky.
Rozdíl mezi stornem a smazáním dokladu
Pokud k testovací objednávce existuje faktura, jejímž smazáním by vznikla mezera v číselné řadě, může být lepší fakturu pouze stornovat a do poznámky napsat důvod storna. V případě dotazu ze strany finančního úřadu pak budete moci doložit, že se jednalo pouze o testovací transakci.
Ohledně nejvhodnějšího postupu pro váš konkrétní případ se ale raději poraďte se svým účetním.
Počítají se testovací objednávky do 5% provize?
Samozřejmě, že ne. :-) Nezapomeňte ale objednávku smazat nejpozději do konce kalendářního měsíce, ve kterém jste ji vystavili. Provize za smazanou objednávku pak bude automaticky odečtena.
Související návody
- Upozornění na příchozí objednávky a platby
- Šablony e-mailů – odeslání faktury
- Šablony e-mailů – uhrazení dokladu
- Nastavení upomínek
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.
Odpověděl článek na všechny vaše otázky?