Šablona e-mailu pro odeslání faktury vám umožní upozornit vašeho zákazníka na vystavení nového dokladu, který zároveň může být odeslán v příloze zprávy ve formátu PDF.
POZOR! V adresáři nezapomeňte u všech svých kontaktů vyplnit e-mailovou adresu, abyste pak mohli doklady odesílat jednoduše a rychle.
Obsah
Použití šablony
Šablonu pro odeslání faktury e-mailem systém použije:
- ve Vyfakturuj.cz u všech vystavených dokladů,
- v SimpleShopu:
- u ručně vystavených dokladů,
- u pravidelných faktur a opakovaných plateb.
Nastavení
V Nastavení přejděte na Faktury → Nastavení e-mailů.
Nastavení ve Vyfakturuj.cz
Nastavení v SimpleShopu
Úpravy šablony
Předmět a text e-mailu můžete libovolně upravit. Jako přílohu e-mailu lze připojit příslušný doklad v PDF.
Chcete-li zrušit provedené změny a vrátit se zpět k přednastavenému textu, klikněte na tlačítko Obnovit výchozí nastavení.
Úpravy pomocí HTML
Text e-mailu můžete upravit pomocí základních HTML značek a CSS stylů a změnit tak např. barvu písma, velikost či zvýraznění ztučněním nebo kurzívou.
Příklad:
<b>tučný text</b>
<i>text kurzívou</i>
<span style="color:blue;">text modře</span>
<span style="font-size:16pt;">text ve velikosti 16</span>
Podrobné informace k HTML/CSS včetně příkladů najdete např. na https://www.jakpsatweb.cz/.
Proměnné
Proměnné v závorkách slouží k tomu, aby systém mohl automaticky vložit údaje týkající se příslušné faktury. Vysvětlivky k proměnným najdete v dolní části stránky.
Manuální odeslání e-mailu
Pro ruční odeslání vystaveného dokladu otevřete jeho detail a v menu klikněte na tlačítko Poslat → Poslat e-mail. Před odesláním je zprávu ještě možné dále upravovat.
Ve Vyfakturuj.cz
V SimpleShopu
Kam chodí odpovědi na automatické e-maily?
Výchozí e-mailová adresa pro odpovědi na automatické e-maily z Vyfakturuj.cz a SimpleShopu je ta, kterou jste uvedli v Nastavení → Fakturační údaje.
Máte-li v systému pro odesílání zpráv nastavenou vlastní e-mailovou adresu, budou odpovědi chodit tam.