Omezení doby členství

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Časové omezení členství vám umožní prodávat klubové členství na omezenou dobu. Platnost členství může být obnovena automaticky pomocí opakovaných plateb.

Nastavení na vašem webu

WordPress a Mioweb bez vlastních členských sekcí

Nejprve vytvořte a nastavte členské sekce na svém webu pomocí SimpleShop WP pluginu. Poté už jen stačí přiřadit zvolenou členskou sekci k produktu v SimpleShopu (viz níže).

Mioweb s vlastními členskými sekcemi

Členské sekce vytvořte a nastavte v administraci svého Miowebu. V detailu členské sekce nastavte možnost Zpřístupnit uživateli okamžitě po vstupu do členské sekce:

Nastavení členství v MioWebu pro opakované platby

Časové omezení platnosti přístupu do členské sekce bude uživateli nastaveno podle podmínek zadaných u produktu v SimpleShopu (viz následující odstavec).

Nastavení v SimpleShopu

Nastavení časově omezeného členství a s ním související automatické opakované platby najdete v úpravách produktu na záložce Obecné informace.

V části Členské sekce (WordPress, Mioweb) vyberte členskou sekci a zvolte, zda bude mít neomezenou platnost, nebo členství omezte na konkrétní dobu (1 měsíc až 5 let).

Nastavení doby platnosti předplatného

Opakované automatické platby

Pokud bude členství omezené na určitou dobu, můžete využít funkci opakovaných plateb pro automatickou fakturaci předplatného. Systém při první úhradě vytvoří pravidelnou fakturu, z níž budou automaticky vystavovány doklady pro úhradu prodloužení.

Automatická úhrada prodloužení předplatného bude fungovat pouze s platební bránou ComGate. Přes jinou platební bránu zákazník může objednávku uhradit také, stejně jako bankovním převodem, ale předplatné se z karty automaticky nestrhne! Systém tedy automaticky vystaví a pošle podklady k platbě, ale zákazník bude hradit každou platbu jednotlivě.

Platnost členství

Prodloužení

Systém automaticky pošle zákazníkovi e-mail s podklady pro uhrazení prodloužení členství. Doklad je vystaven na základě pravidelné faktury založené v systému při první objednávce členství a jsou u něj použity e-maily a upomínky z nastavení ručně vystavovaných dokladů.

Šablony e-mailů a upomínek pro pravidelné faktury

Neuhrazené prodloužení

V případě neuhrazení dokladu se systém bude řídit nastavením opakovaných plateb u daného produktu:

Nastavení podmínek pro ukončení pravidelné fakturace

Bez ukončení – systém bude stále vystavovat další faktury. Pokud zákazník zaplatí později, přiřadí se platba k dokladu s odpovídajícím VS. Jsou-li VS u všech dokladů stejné, přiřadí se k nejstaršímu vystavenému dokladu a členství se prodlouží k datu úhrady.

Podle data – pravidelné faktury se přestanou vystavovat v zadaný den.

Podle počtu dokladů – systém vystaví určený počet pravidelných faktur.

Zastavit při prvním neuhrazeném dokladu – jakmile zákazník fakturu pro prodloužení členství neuhradí, systém přestane doklady vystavovat. Přijde-li platba dodatečně, přiřadí se k neuhrazenému dokladu a členství se prodlouží k datu úhrady.

Ukončení členství

Jakmile zákazník neuhradí doklad na prodloužení členství, nebude přístup do členské sekce na webu prodloužen. Členství můžete také ukončit ručně tak, že pozastavíte vystavování dalších dokladů na prodloužení v sekci Pravidelné faktury:

Pozastavení pravidelné faktury
Ukončení členství v případě storna objednávky

Pokud dojde ke stornu už uhrazené objednávky členství, je nutná ruční úprava přímo na webu.

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

Píše články pro uživatele aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nepečuje o dva aktivní jednovaječné potomky. Ráda relaxuje na zahradě, nebo u knihy a šálku dobrého čaje.

Chcete se k článku na něco zeptat?