Členské sekce – vytvoření a nastavení

Tento návod je pro službu: SimpleShop

SimpleShop WP plugin vám pomůže se správou členských sekcí na vašich stránkách. Nastavíte pouze podmínky a pak již bude vše probíhat automaticky.

Tento návod je určen pro weby používající WordPress a Mioweb bez vlastních členských sekcí (Mioweb Lite, Start a další). Máte-li Mioweb, který obsahuje vlastní členské sekce, podívejte se na tento návod na propojení.

Co si připravit?

Pokud ještě nemáte nainstalovaný SimpleShop plugin pro WordPress, podívejte se na návod Jak propojit web se SimpleShopem. Po dokončení instalace plugin aktivujte.

Vytvoření nové členské sekce

Pro vytvoření členské sekce pro konkrétní skupinu zákazníků přejděte ve WordPressu na záložku SimpleShop → Členské sekce.

Menu SimpleShop pluginu

Klikněte na tlačítko Přidat členskou sekci.

Vytvoření nové členské sekce

Zadejte název nové členské sekce a stránku uložte.

Nová členská sekce

Po návratu na záložku SimpleShop → Členské sekce nově vytvořenou sekci uvidíte v seznamu sekcí.

Seznam členů

Jakmile bude do členské sekce zařazen uživatel, zobrazí se v seznamu členů.

Uživatelé jsou rozděleni na aktivní (= s platným přístupem) a neaktivní (= přístup do sekce už jim vypršel) a je možné mezi nimi vyhledávat zadáním části jejich e-mailové adresy do vyhledávacího políčka.

Podrobnosti o členské sekci

Aktivace členských sekcí v SimpleShopu

Nyní se vraťte do SimpleShopu a nastavte, aby WordPress zákazníka po zakoupení produktu vytvořil jako nového uživatele a zařadil ho do příslušné členské sekce.

Otevřete si úpravy produktu, ke kterému chcete členské sekce napojit. Na záložce Obecné informace se po úspěšném propojení SimpleShopu a vašeho webu objeví část Členské sekce (WordPress, Mioweb), ve které najdete seznam nově vytvořených členských sekcí.

Seznam členských sekcí

Pokud tuto část v nastavení produktu nemáte, zkontrolujte v Nastavení → Napojení → Jiné systémy → WordPress/Mioweb, zda máte nainstalovaný WP plugin a své stránky správně propojené se SimpleShopem.

Seznam členských sekcí případně aktualizujte odkazem pod tabulkou.

Obnovení seznamu

Členství od konkrétního dne

Pomocí políčka Platné od můžete určit konkrétní termín, kdy bude uživateli členská sekce zpřístupněna. Tuto funkci využijete například pro skupinové kurzy, které se konají opakovaně, ale jejich obsah se nemění. Všichni účastníci tak budou v kurzu začínat ve stejný den.

Tato funkce je dostupná pouze pro členské sekce vytvořené pomocí SimpleShop WP pluginu.

Členství od konkrétního dne

Uživatel se na vašem webu vytvoří hned po uhrazení objednávky. E-mail s přístupovými údaji mu ale odejde až v den začátku platnosti členství. Doporučujeme proto tuto informaci uvést v e-mailu s potvrzením uhrazení objednávky odesílaným ze SimpleShopu.

Podmínkou pro bezproblémové odeslání e-mailu s přístupovými údaji je pravidelná aktivita na vašem webu.

Celý proces doporučujeme předem otestovat, abyste měli jistotu, že v den D vše proběhne tak, jak má!

Pro jednotlivé lekce pak můžete využít postupné odkrývání stránek za určitý počet dnů od registrace. Obsah tak zůstane přístupný účastníkům předchozích běhů kurzu a pro nové účastníky bude zveřejňován postupně.

Storno objednávky členství a zrušení přístupu

Pokud je stornována uhrazená objednávka členství, je potřeba profil uživatele v administraci webu manuálně zrušit, nebo v profilu ručně nastavit datum ukončení platnosti členství.

Stejným způsobem postupujte, jestliže z nějakého důvodu potřebujete zrušit členství uživateli ještě před vypršením původně předplaceného období.

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká.

Ráda relaxuje na zahradě u knihy a šálku dobrého čaje, pokud zrovna nepečuje o své dva aktivní jednovaječné potomky.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám