SimpleShop WP plugin – nejčastější otázky

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Co dělat v případě potíží se SimpleShop pluginem pro WordPress nebo členskými sekcemi? Připravili jsme pro vás přehled obvyklých problémů, na které můžete při nastavení členských sekcí narazit.

Tento návod je určen pro weby používající WordPress a Mioweb ve verzi bez vlastních členských sekcí. Máte-li Mioweb s vlastními členskými sekcemi, podívejte se na tento návod na propojení.

Kompatibilita pluginu s WordPressem a PHP

Kompatibilní verze PHP a WordPressu najdete u SimpleShop pluginu v přehledu pluginů po kliknutí na odkaz Zobrazit podrobnosti.

Zobrazení podrobných informací o SS pluginu

Zobrazí se informace o nejnižší požadované verzi PHP, WordPressu a také verze WordPressu, do které je plugin otestován z hlediska vzájemné kompatibility.

Instalace pluginu se nezdařila

Pro správnou funkčnost pluginu je potřeba mít na vašem webu nainstalovanou:

  • Dostatečně aktuální verzi PHP – informaci o verzi PHP na vašem webu získáte od svého webhostingu.
  • Nejnovější verzi WP pluginu – zkontrolujte, zda používáte poslední dostupnou verzi pluginu a zda na vašem webu z minulosti nezůstala některá ze starších verzí. V takovém případě je nutné všechny starší verze smazat.

Nenačítají se členské sekce u produktu v SimpleShopu

Členské sekce se nenačítají vůbec

1) Obnovte seznam členských sekcí u produktu:

Obnoveni-seznamu-clenskych-sekci

2) Zkontrolujte, zda máte nainstalovanou aktuální verzi pluginu. Plugin doporučujeme vždy mít aktualizovaný na nejnovější dostupnou verzi.

3) Zkontrolujte propojení pluginu v Nastavení → Napojení → Jiné systémy – WordPress/Mioweb. Zde také uvidíte informaci o nainstalované verzi pluginu.

Propojene-weby

4) Pokud máte stránky zatím ve výstavbě, členské sekce se v SimpleShopu pravděpodobně zobrazovat nebudou. Propojení je potřeba otestovat až po spuštění webu.

5) Pokud jste v poslední době měnili přihlašovací údaje do SimpleShopu, je nutné web propojit znovu.

Číslo 1 místo názvu členské sekce

V praxi jsme zjistili, že tato chyba může mít různé příčiny:

Konflikt s jiným (obvykle bezpečnostním) pluginem instalovaným na webu

Vypněte všechny pluginy kromě SimpleShopu a postupně je opět zapínejte. Průběžně přitom zkoušejte načíst členské sekce u produktu.

Trvalé odkazy nastavené na hodnotu Základní

V administraci WP v Nastavení → Trvalé odkazy změňte způsob vytváření trvalých odkazů na jiný než základní.

Změna přihlašovacích údajů do SimpleShopu

Pokud jste v poslední době měnili přihlašovací údaje do SimpleShopu, napojte web znovu.

Web je nedostupný

Pokud se SimpleShop plugin nedokáže spojit s vaším webem, nemohou se členské sekce správně načíst. Systém v takovém případě zobrazí chybovou hlášku. Ujistěte se, že používáte správné údaje pro propojení, a pokud se vám i nadále nedaří propojení nastavit, kontaktujte naši podporu.

Chybí bezpečnostní certifikát

Potíže při načítání členských sekcí mohou být způsobeny také chybějícím bezpečnostním certifikátem na webu.

Nevytvořil se nový uživatel

Zkontrolujte, zda máte správně propojené stránky se svým účtem v SimpleShopu. Problémem může např. být změna protokolu z http na https. V takovém případě je nutné původní napojení na http úplně smazat a k produktům napojit pouze členské sekce na protokolu https.

Vytváření nových uživatelů také může blokovat některý z bezpečnostních pluginů, které máte na webu nainstalované. Zkuste proto vypnout všechny pluginy a poté je postupně opět zapínat, abyste zjistili, který z pluginů může problém způsobovat.

Přihlašovací údaje

Zákazníkovi nepřišel e-mail

Uživatel je vytvořen ve WP, ale nedorazil mu e-mail s přihlašovacími údaji. Pokud je e-mail odeslán z vašich stránek, ale nedorazí k zákazníkovi, bude problém pravděpodobně na straně zákazníka. E-mail může spadnout např. do spamu nebo do složky Hromadné. Pro sledování odchozích e-mailů z WP si nainstalujte např. plugin WP Mail Logging (najdete ho ve WP v knihovně pluginů).

Odkaz na změnu místo hesla

Pokud uživateli přijdou přihlašovací údaje, ale místo hesla je pouze odkaz na jeho změnu, důvodem je to, že uživatel je již na vašich stránkách založen a obdržel tedy už v minulosti přístupové údaje a heslo.

U některých verzí WordPressu je možné z profilu uživatele v administraci vašich stránek vygenerovat nové heslo a znovu odeslat uživateli přihlašovací údaje, obvykle pomocí tlačítka Generovat nové heslo a zaškrtávacího políčka Odeslat údaje uživateli. Jestliže takovou možnost v profilu uživatele nevidíte, je nutné údaje odeslat ručně e-mailem.

Odkaz místo nového hesla

WordPress posílá heslo pouze zcela novému uživateli. Pokud už je uživatel založen, dostane v přihlašovacích údajích odkaz na případnou změnu hesla, které mu bylo vygenerováno v minulosti. Podle zkušeností některých našich zákazníků může obnovu hesla pomocí odkazu blokovat např. plugin Theme My Login. V takovém případě je potřeba tento (nebo případně jiný konfliktní) plugin odstranit.

Problémy s přesměrováním

Návštěvník je přesměrován do administrace

V nastavení pluginu nebo v e-mailu pro nového uživatele nastavte přesměrování na rozcestník nebo jinou požadovanou stránku.

Návštěvník je přesměrován na homepage

Nastavené přesměrování může někdy blokovat některý z pluginů, který má na starosti login návštěvníka na stránky. Vyzkoušejte tyto pluginy vypnout a postupně je opět zapínat, abyste zjistili, zda dochází ke kolizi s nastavením.

Neodesílají se naplánované e-maily

Správnou funkčnost odesílání e-mailů se zveřejněním nového obsahu a s přihlašovacími údaji u členství od konkrétního dne, které se plánují na určitý den a čas, může narušit:

Nedostatečná aktivita na webu

Web v daný den nebyl aktivní, a proto se nespustily předem naplánované úlohy. Pokud nechcete spoléhat na pravidelnou aktivitu stránek, kontaktujte svého administrátora nebo hosting a požádejte je o nastavení tzv. systémového cronu, který v pravidelných termínech zajistí impuls ke spuštění naplánovaných akcí na webu.

Blokace caching pluginem

Pokud na webu používáte caching plugin, zkuste ho vypnout a celý proces znovu otestovat. Pokud tentokrát e-maily v pořádku přijdou, je problém právě v caching pluginu.

Co dělat při změně napojení

Změna účtu v SimpleShopu

Dojde-li z nějakého důvodu ke změně v napojení (např. přechod do jiného účtu v SimpleShopu v případě změny plátcovství DPH a/nebo z OSVČ na s. r. o.), členské sekce na webu zůstanou zachovány. Stejně tak na webu zůstanou jednotliví uživatelé a jejich přístupy k zabezpečenému obsahu.

V novém účtu/firmě v SimpleShopu je nutné vytvořit produkty znovu a ke každému z nich napojit členskou sekci z vašeho webu.

Změna na webu

Když má dojít ke změně přímo na webu (např. při změně hostingu) je nutné naprogramovat migraci dat tak, aby správně proběhlo přenesení členských sekcí, uživatelů a všech návazných dat. Důležité je především zachování původních ID u skupin i uživatelů. Bez toho nebudou existujícím uživatelům fungovat původní přístupy k zabezpečenému obsahu.

Pokud nemáte vlastního programátora, můžete využít služeb některého z našich spolupracujících profesionálů.

Nenašli jste odpověď na svůj konkrétní problém? Pošlete nám podklady na info@simpleshop.cz, rádi vám s řešením pomůžeme.

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká.

Ráda relaxuje na zahradě u knihy a šálku dobrého čaje, pokud zrovna nepečuje o své dva aktivní jednovaječné potomky.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám