Opakované platby

26. července 2021

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Opakované platby můžete využít pro automatické strhávání pravidelných částek z platební karty nebo platby bankovním převodem, v návaznosti na členské sekce nebo samostatně pro fakturaci za pravidelné služby, konzultace, či prodej na splátky.

Způsoby úhrady opakovaných plateb

Při úhradě první objednávky systém vytvoří pravidelný doklad, na kterém bude použita stejná platební metoda, kterou byla provedena první platba. Nový (opakovaný) doklad pak bude zákazníkovi automaticky zaslán vždy v termínu stanoveném v šabloně – pravidelném dokladu.

Pročtěte si prosím podmínky nastavení jednotlivých variant úhrady opakovaných plateb a poté vyberte tu, která je pro váš produkt a nastavení prodeje nejvhodnější.

Automatická platba online kartou (pouze ComGate)

Automatické stržení částky za prodloužení předplatného si můžete nastavit pomocí online platby kartou přes platební bránu ComGate.

Podmínky

Minimální částka pro první objednávku i pravidelné doklady placené online je 10 Kč (kvůli podmínkám platebních bran). Tuto platební metodu proto nelze použít pro produkty zdarma nebo se 100% slevou.

Nastavení v ComGate a v SimpleShopu

Opakované platby je nutné aktivovat v nastavení platební brány ve vašem účtu u ComGate.

V SimpleShopu pak v nastavení platební metody (ComGate – platba kartou) vyberte variantu „ANO – mám aktivovanou možnost opakovaných plateb u ComGate“.

Aktivace opakovaných plateb u ComGate

Jak proces probíhá

V termínu pravidelné platby systém:

  1. strhne platbu z platební karty použité v první objednávce,
  2. vystaví fakturu (objednávka se u úhrad platební kartou nevystavuje),
  3. zákazníkovi zašle fakturu a potvrzení o přijetí platby (šablona E-mail s informací o uhrazení faktury ze sekce Ručně vystavené doklady),
  4. prodlouží platnost členství na webu.

Platba online přes jiné platební brány a platba bankovním převodem

U objednávek hrazených platební kartou přes ostatní platební brány a u plateb bankovním převodem se předplatné automaticky nestrhne. Zákazník musí úhradu provést ručně.

Jak proces probíhá

V termínu pravidelné platby systém:

  1. vystaví objednávku,
  2. zašle objednávku zákazníkovi (šablona E-mail s novou fakturou ze sekce Ručně vystavené doklady),

Jakmile zákazník objednávku uhradí, systém:

  1. vystaví fakturu,
  2. pošle ji zákazníkovi spolu s potvrzením o přijetí platby (šablona E-mail s informací o uhrazení faktury ze sekce Ručně vystavené doklady),
  3. prodlouží platnost členství na webu.

POZOR! Kvůli času potřebnému pro provedení platby je vhodné ručně upravit datum založení pravidelného dokladu, aby ho zákazník dostal s předstihem.

Úprava pravidelného dokladu pro prodloužení členství

Podmínky pro online platby

Minimální částka pro první i pravidelné objednávky placené online je 10 Kč (kvůli podmínkám platebních bran). Tato platební metoda proto není vhodná pro produkty zdarma nebo se 100% slevou.

Podmínky pro klasický bankovní převod

Při platbě bankovním převodem neplatí podmínka pro minimální částku. Můžete ho tedy využít i pro trial nebo voucher na nákup produktu se 100% slevou.

Nastavení opakovaných plateb u produktu

Po přepnutí roletky u opakovaných plateb na “Zapnuto” se rozbalí možnosti nastavení.

Aktivace funkce opakovaných plateb

Podmínky pravidelných plateb nastavte u produktu na záložce Obecné informace v části Opakované platby. Nezapomeňte vyplnit částku, jinak systém pravidelný doklad nevytvoří.

Nastavení opakovaných plateb

Trial, produkt zdarma na zkoušku nebo se 100% slevou

Částku na pravidelné objednávce lze nastavit nezávisle na ceně produktu, což je praktické například pro nabídku zkušebních verzí produktů. První platba tak může být v jiné výši než ty následující.

Pro produkty nebo služby zdarma, na které navazuje placené prodloužení, použijte platební metodu bankovní převod. Aby se správně vytvořila pravidelná faktura, musí být bankovní převod zaškrtnutý v nastavení platebních metod u daného produktu.

Pokud produkt není zdarma, ale zákazník na něj může uplatnit 100% slevu, můžete ve formuláři ponechat i ostatní platební metody. Jakmile je výsledná cena objednávky 0 Kč, platební metody se v prodejním formuláři skryjí a systém automaticky vybere jako platební metodu bankovní převod. Tato platební metoda musí být u produktu vždy.

Nastavení ceny pro prodloužení členství

Nastavení pravidelné faktury

Detaily pravidelného dokladu můžete upravit v sekci Pravidelné faktury:

Pravidelné faktury za prodloužení členství

Podrobné informace o dalším nastavení pravidelných dokladů najdete v návodu Pravidelné faktury.

U dokladů vystavených automaticky pomocí funkce pro opakované platby nicméně doporučujeme do pravidelných dokladů zasahovat co nejméně. Některé dodatečné ruční úpravy mohou způsobit, že automatický proces nebude fungovat správně.

POZOR! Pro automatické prodlužování členství nevytvářejte pravidelné faktury ručně! Nebude tak zajištěna návaznost na produkt a prodlužování proto nebude fungovat.

Šablony e-mailů pro opakované platby

Systém automaticky pošle zákazníkovi e-mail s podklady pro uhrazení prodloužení členství v termínu nastaveném v pravidelném dokladu. Pro nastavení zasílaných e-mailů a upomínek použijte šablony pro ručně vystavené doklady, které jsou dostupné v obecném nastavení účtu. E-maily tedy není možné nastavit individuálně pro jednotlivé produkty.

Šablony e-mailů a upomínek pro pravidelné faktury

E-mail s novou fakturou bude zaslán pouze zákazníkovi, který u objednávky použije platbu bankovním převodem. E-mail je odesílán automaticky, není tedy nutné ho aktivovat.

E-mail s informací o uhrazení faktury bude odeslán u platby bankovním převodem i platby online kartou. Je ale nutné v šabloně aktivovat jeho odesílání:

Aktivace odeslání e-mailu s potvrzením o uhrazení faktury

Opakované platby do zahraničí

Sazby DPH pro jednotlivé země, které budou použity na pravidelných fakturách, je nutné nastavit přímo u opakovaných plateb. Podrobné informace najdete v návodech pro prodej do zahraničí. Konkrétní nastavení se liší podle toho, zda používáte OSS či nikoliv.

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Odpověděl článek na všechny vaše otázky?

Total 3 Votes
1

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?