Pravidelné faktury

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop, SimpleTicket

Vystavujete často stejné faktury, např. jen s odlišným datem? Pravidelné faktury za vás tyto doklady v předem určených termínech vystaví a vy tak nebudete muset na nic myslet. Pro systém Vyfakturuj.cz si dostupnost funkce prosím ověřte v přehledu tarifů.

V hlavním menu si otevřete položku Pravidelné faktury a vpravo nahoře klikněte na tlačítko Vytvořit novou pravidelnou fakturu:

Nastavení šablony

Napište název šablony, pod kterým bude šablona uložena v seznamu pravidelných faktur. Vyplňte detaily odběratele, typ dokladu, který chcete vystavit a další informace stejně jako u běžné faktury.

V pravém sloupci pak nastavte pravidla pro automatické vystavování dokladů na základě šablony:

  • Začátek – přesné datum/první/poslední den v měsíci
  • Den/měsíc, kdy má být vystaven první doklad
  • Konec:
    • Bez ukončení – neomezená platnost.
    • Podle data – platnost do konkrétního data.
    • Podle počtu dokladů – systém vystaví pouze určený počet dokladů.
    • Zastavit při prvním neuhrazeném dokladu – jakmile odběratel neuhradí doklad, bude další fakturace zastavena. Opětovnou aktivaci je nutné provést ručně.
    • Zastaveno – vystavování dokladů je deaktivováno.
  • Opakování po – interval vystavování nových dokladů.
  • První fakturu
    • Vytvořit, až na ni přijde řada – první doklad systém vystaví podle data nastaveného u políčka Začátek.
    • Vytvořit dnes, další až na ni přijde řada – první doklad systém vystaví v den vytvoření šablony. (Pozn.: K vystavení dokladu nedojde okamžitě po uložení šablony, ale až na něj během určeného dne přijde řada v systému.)

Použití proměnných

V položce na faktuře je možné použít proměnné, pomocí kterých systém automaticky doplní termín, který na faktuře potřebujete.

Fakturujete-li tedy např. službu na období jednoho roku od 1.6. do 31.5. roku následujícího, zadejte proměnnou 1.6.{Y} – 31.5.{Y+1} a opakování po 12 měsících (ročně). Výsledkem bude:

  • na faktuře vystavené v r. 2018: 1.6.2018-31.5.2019
  • na faktuře vystavené v r. 2019: 1.6.2019-31.5.2020
  • atd.

Proměnné, které můžete použít, najdete pod políčky pro položky:

Automatické odeslání

Systém doklad po jeho vystavení rovnou automaticky odešle na adresu uvedenou u kontaktu, příp. v šabloně v detailu odběratele.

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Vyřešilo to váš problém?

Total 1 Votes
0

Co bychom podle vás mohli zlepšit?

+ = Verify Human or Spambot ?

Štítky: