Fakturace (Vyfakturuj.cz)

Odesílání zpráv z vlastního e-mailu

25. června 2020

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop, SimpleTicket

Automaticky jsou veškeré odchozí zprávy (faktury, upomínky, atd.) zasílány z e-mailové adresy ve tvaru:

  • pro Vyfakturuj.cz: nazev-firmy@zakaznik.vyfakturuj.cz (dříve mail+názevfirmy@vyfakturuj.cz)
  • pro SimpleShop: nazev-firmy@zakaznik.simpleshop.cz (dříve mail+názevfirmy@simpleshop.cz)

Můžete si ale také nastavit, aby vaši zákazníci dostávali e-maily z vaší vlastní e-mailové adresy.

Pokud používáte projektové identity, můžete si zvolit odlišné odesílací adresy i pro jednotlivé projekty – např. různé weby nebo e-shopy.

Nastavení

Ve svém účtu si v Nastavení otevřete Nastavení e-mailů

Nastavení - e-maily

…a pak Nastavení → Nastavit vlastní odesílací e-mailové adresy:

Přidání nové adresy

Pro přidání nové (nebo další) e-mailové adresy klikněte na tlačítko + Přidat novou adresu:

Nastavení vlastní e-mailové adresy

Vyplňte svoji e-mailovou adresu a jméno odesílatele, které se bude zobrazovat v příchozí poště adresáta.

Vyberte typ e-mailu (více podrobností viz níže):

  • DKIM – e-mail máte na vlastní doméně (např. jannovak@mojefirma.cz)
  • SMTP – e-mail máte na doméně seznam.cz, gmail.com, centrum.cz apod.

Zadání údajů o vlastní e-mailové adrese

Klikněte na tlačítko Vytvořit e-mailovou adresu.

Na vaši e-mailovou adresu bude odeslána ověřovací zpráva. Pokud do vaší schránky nedorazila, prosím zkontrolujte také složky Hromadné a Spam.

Potvrďte přidání e-mailové adresy pomocí odkazu v zaslané zprávě a vraťte se zpět do nastavení účtu.

Vlastní e-mail DKIM

Tato varianta je pro vás vhodná, jestliže máte přístup k DNS záznamům své domény a můžete je upravit, příp. tyto změny pro vás může zajistit administrátor vašeho webu.

Po ověření e-mailové adresy klikněte na Nastavit DKIM v řádku s e-mailovou adresou.

Nastavení údajů pro vlastní mail

Zobrazí se údaje, které je potřeba zadat do DNS záznamů vaší domény nebo předat vašemu administrátorovi, který změny provede.

Po provedení úpravy DNS záznamů klikněte na tlačítko Zkontrolovat DNS pro ověření, zda změna proběhla v pořádku.

Změna DNS záznamů obvykle trvá zhruba 60 minut, ale v některých případech to může být i déle (až 24 hodin). Je tedy potřeba se obrnit trpělivostí a pokud se kontrola DNS nepovede hned, provést ji znovu po delší době.

Vlastní e-mail SMTP

Nastavení vlastní adresy přes SMTP server vyberte v případě, že máte e-mail na doméně seznam.cz, e-mail.cz, centrum.cz, gmail.com apod.

Po ověření e-mailové adresy klikněte na Nastavit SMTP v řádku s e-mailovou adresou.

Klikněte na tlačítko nastavit SMTP

Zobrazí se tabulka, do které je potřeba vyplnit váš login a heslo do e-mailu, případně další údaje. Formulář uložte.

Vyplňte login a heslo do vašeho e-mailu

Nastavení pro Gmail s 2-fázovým ověřením

Pro úspěšné nastavení vlastní odesílací adresy na Gmailu bude pravděpodobně nutné v e-mailové schránce zapnout Dvoufázové ověření Google. Jakmile si ověření zapnete, po zadání adresy a uložení formuláře ve vašem účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu se zobrazí detailní instrukce, jakým způsobem propojení nastavit.

Výběr e-mailové adresy pro odchozí zprávy

Jakmile se vám podaří e-mailovou adresu (nebo více adres) v pořádku nastavit, můžete si zvolit odesílací adresu pro jednotlivé účty nebo identity.

U účtu, u kterého chcete použít jinou adresu, klikněte na tlačítko Změnit

Změna odesílacího e-mailu

…a vyberte novou e-mailovou adresu.

Výběr adresy pro odesílání e-mailů

Vybraná e-mailová adresa se zobrazí ve výchozím nastavení firmy nebo v nastavení identity. Zde ji také můžete jednoduše změnit kliknutím na tlačítko Vybrat odesílací adresu.

Změna odesílací adresy

Přidání další e-mailové adresy

Do jednoho účtu si můžete přidat více vlastních e-mailových adres a jednotlivé adresy pak přiřadit k firmám nebo identitám, které máte v účtu založené.

Pro přidání další e-mailové adresy klikněte na Nastavit vlastní odesílací adresy a postupujte stejně jako při přidání první nové adresy.

Nastavení vlastní e-mailové adresy

Jméno odesílatele

Jako odesílatel je ve výchozím nastavení vždy uveden název firmy podle Fakturačních údajů. Odesílatele můžete změnit u zadané vlastní e-mailové adresy po kliknutí na tlačítko Upravit.

Úprava odesílací adresy

Jméno odesílatele vyplňte libovolné. V případě, že políčko zůstane prázdné, systém použije název firmy z Fakturačních údajů.

Změna jména odesílatele

V SimpleShopu bude jako odesílatel přednostně uveden váš Obchodní název z Nastavení → Prodej → Vzhled prodeje. Není-li Obchodní název v nastavení vyplněn, systém použjte jméno odesílatele z nastavení vlastní e-mailové adresy. Pokud není vyplněno ani to, bude použit název firmy z Fakturačních údajů.

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Vyřešilo to váš problém?

Total 0 Votes
0

Co bychom podle vás mohli zlepšit?

+ = Verify Human or Spambot ?