Odesílání zpráv z vlastního e-mailu – SMTP

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Odesílání zpráv z vlastního e-mailu přes SMTP server je vhodné pro adresy na vlastní doméně a e-maily na veřejných doménách seznam.cz, e-mail.cz, centrum.cz, gmail.com apod. Vaši zákazníci uvidí zprávu stejně, jako kdybyste ji odeslali ze své e-mailové schránky.

Přidání a ověření nové adresy

Nejprve si ve svém účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu přidejte novou e-mailovou adresu. Po jejím úspěšném ověření klikněte u nové adresy na tlačítko Nastavit SMTP.

Klikněte na tlačítko nastavit SMTP

Údaje pro propojení

Do zobrazené tabulky vyplňte potřebné údaje a formulář uložte. Informace o názvu serveru, typu zabezpečení a čísle portu najdete obvykle v nápovědě poskytovatele svého e-mailu (pro e-maily spadající pod Seznam.cz např. v tomto článku).

Nastavení vlastního e-mailu přes SMTP

Nastavení pro Gmail/Google

U všech e-mailů na doméně Google (gmail.com i vlastní domény u Google) je nutné si vygenerovat 16-ti místné heslo, které použijete během nastavení vlastního e-mailu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu.

Pro úspěšné nastavení vlastní odesílací adresy na Gmailu bude pravděpodobně také nutné v e-mailové schránce zapnout Dvoufázové ověření Google.

Postup získání hesla

Otevřete stránku Hesla aplikací na Google a přihlašte se do svého Google účtu.

V roletkách vyberte aplikaci „Pošta“ a zařízení „Jiné (vlastní název)“.

Google - hesla aplikací

Do políčka vyplňte „Vyfakturuj.cz“ nebo „SimpleShop“ podle toho, který systém používáte, a klikněte na tlačítko „Vygenerovat“.

Vygenerování hesla

Vygenerované heslo si zkopírujte…

Vygenerované heslo pro Google

…a vložte ho do formuláře ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu do políčka „Vaše heslo“.

Políčko pro zadání hesla

Může se stát, že Google napoprvé zablokuje „pokus o neoprávněné přihlášení“ a pošle vám o tom e-mail. V takovém případě v e-mailu stačí přihlášení povolit.

Pokud povolení není možné provést přímo v e-mailu z důvodu nedostatečného oprávnění, je potřeba nejprve v Google admin v Zabezpečení -> Méně bezpečné aplikace povolit, aby uživatelé mohli spravovat vlastní přístup k méně bezpečným aplikacím.

Výhody a nevýhody odesílání přes SMTP

Při odesílání zpráv přes SMTP uvidí příjemce jako odesílatele vaši vlastní e-mailovou adresu. Stejně jako u zpráv odesílaných přímo z vaší e-mailové schránky.

Proces odeslání a doručení e-mailu má několik fází. Vyfakturuj.cz/SimpleShop zajišťuje pouze tu první – odeslání. O případném neúspěšném odeslání vám dáme vědět v notifikačním centru.

Všechny následné kroky jsou už na straně poskytovatele vašeho e-mailového serveru. V případě potíží s doručením zprávy příjemci se proto prosím obraťte přímo na podporu vašeho poskytovatele.

Další nastavení

Postup pro další nastavení najdete v článku Nastavení vlastní e-mailové adresy:

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

Píše články pro uživatele aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nepečuje o dva aktivní jednovaječné potomky. Ráda relaxuje na zahradě, nebo u knihy a šálku dobrého čaje.

Chcete se k článku na něco zeptat?