Odesílání zpráv z vlastního e-mailu přes SMTP server je vhodné pro adresy na vlastní doméně a e-maily na veřejných doménách seznam.cz, e-mail.cz, centrum.cz, gmail.com apod. Vaši zákazníci uvidí zprávu stejně, jako kdybyste ji odeslali ze své e-mailové schránky.
Obsah
Přidání a ověření nové adresy
Nejprve si ve svém účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu přidejte novou e-mailovou adresu. Po jejím úspěšném ověření klikněte u nové adresy na tlačítko Nastavit SMTP.
Údaje pro propojení
Do zobrazené tabulky vyplňte potřebné údaje a formulář uložte. Informace o názvu serveru, typu zabezpečení a čísle portu najdete obvykle v nápovědě poskytovatele svého e-mailu (pro e-maily spadající pod Seznam.cz např. v tomto článku).
Nastavení pro Gmail/Google
U všech e-mailů na doméně Google (gmail.com i vlastní domény u Google) je nutné si vygenerovat 16-ti místné heslo, které použijete během nastavení vlastního e-mailu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu.
Pro úspěšné nastavení vlastní odesílací adresy na Gmailu bude pravděpodobně také nutné v e-mailové schránce zapnout Dvoufázové ověření Google.
Postup získání hesla
Otevřete stránku Hesla aplikací na Google a přihlašte se do svého Google účtu.
V roletkách vyberte aplikaci „Pošta“ a zařízení „Jiné (vlastní název)“.
Do políčka vyplňte „Vyfakturuj.cz“ nebo „SimpleShop“ podle toho, který systém používáte, a klikněte na tlačítko „Vygenerovat“.
Vygenerované heslo si zkopírujte…
…a vložte ho do formuláře ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu do políčka „Vaše heslo“.
Může se stát, že Google napoprvé zablokuje „pokus o neoprávněné přihlášení“ a pošle vám o tom e-mail. V takovém případě v e-mailu stačí přihlášení povolit.
Pokud povolení není možné provést přímo v e-mailu z důvodu nedostatečného oprávnění, je potřeba nejprve v Google admin v Zabezpečení -> Méně bezpečné aplikace povolit, aby uživatelé mohli spravovat vlastní přístup k méně bezpečným aplikacím.
Výhody a nevýhody odesílání přes SMTP
Při odesílání zpráv přes SMTP uvidí příjemce jako odesílatele vaši vlastní e-mailovou adresu. Stejně jako u zpráv odesílaných přímo z vaší e-mailové schránky.
Proces odeslání a doručení e-mailu má několik fází. Vyfakturuj.cz/SimpleShop zajišťuje pouze tu první – odeslání. O případném neúspěšném odeslání vám dáme vědět v notifikačním centru.
Všechny následné kroky jsou už na straně poskytovatele vašeho e-mailového serveru. V případě potíží s doručením zprávy příjemci se proto prosím obraťte přímo na podporu vašeho poskytovatele.
Další nastavení
Postup pro další nastavení najdete v článku Nastavení vlastní e-mailové adresy: