Odesílání zpráv z vlastní e-mailové adresy pomocí DKIM je pro vás vhodné, jestliže máte přístup k DNS záznamům své domény a můžete je upravit. Tyto změny pro vás může také zajistit administrátor vašeho webu.
Obsah
Přidání a ověření nové adresy
Nejprve si ve svém účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu přidejte novou e-mailovou adresu. Po jejím úspěšném ověření klikněte u nové adresy na tlačítko Ověřit.
Zobrazí se údaje, které je potřeba zadat do DNS záznamů vaší domény, nebo předat vašemu administrátorovi, který změny provede.
Až budou změny v DNS hotové, pomocí tlačítka Ověřit zkontrolujte, zda se propojení povedlo.
Změna DNS záznamů obvykle trvá zhruba 60 minut, ale v některých případech to může být i déle (až 24 hodin). Je tedy potřeba se obrnit trpělivostí a pokud se kontrola DNS nepovede hned, provést ji znovu po delší době.
DKIM u Wedosu nebo Miowebu
U webů hostovaných u Wedosu nebo Miowebu je potřeba do nastavení DKIM zadat pouze část záznamu bez domény. Doména webu se zobrazí automaticky.
SPF záznamy
V nastavení domény může být potřeba editovat i SPF záznamy, aby e-maily nepadaly do spamu. Budete potřebovat následující hodnoty:
- IP adresa e-mailového serveru pro Vyfakturuj.cz a SimpleShop: 95.168.193.101
- Parametr include:
-
- _spf.vyfakturuj.cz (pro Vyfakturuj.cz)
- _spf.simpleshop.cz (pro SimpleShop)
-
Výhody a nevýhody odesílání přes DKIM
Při odesílání zpráv přes DKIM uvidí příjemce jako odesílatele vaši vlastní e-mailovou adresu. Stejně jako u zpráv odesílaných přímo z vaší e-mailové schránky.
Proces odeslání a doručení e-mailu má několik fází. Vyfakturuj.cz/SimpleShop zajišťuje pouze tu první – odeslání. O případném neúspěšném odeslání vám dáme vědět v notifikačním centru.
Všechny následné kroky jsou už na straně vašeho webu. V případě potíží s doručením zprávy příjemci se proto prosím obraťte přímo na administrátora webu nebo na podporu vašeho webhostingu.
Další nastavení
Postup pro další nastavení najdete v článku Nastavení vlastní e-mailové adresy: