Odesílání zpráv z vlastního e-mailu – DKIM

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Odesílání zpráv z vlastní e-mailové adresy pomocí DKIM je pro vás vhodné, jestliže máte přístup k DNS záznamům své domény a můžete je upravit. Tyto změny pro vás může také zajistit administrátor vašeho e-mailového serveru.

Přidání a ověření nové adresy

Nejprve si ve svém účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu přidejte novou e-mailovou adresu. Po jejím úspěšném ověření klikněte u nové adresy na tlačítko Nastavit a ověřit.

Nastavení vlastní odesílací adresy přes DKIM

Zobrazí se údaje, které je potřeba zadat do DNS záznamů vaší domény, nebo předat vašemu administrátorovi, který změny provede.

Nastavit je potřeba 3 záznamy typu TXT:

  • DKIM záznam,
  • SPF záznam,
  • DMARC záznam.

POZN.: Datovou část TXT záznamu zkopírujete kliknutím na ni přímo ve vašem účtu Vyfakturuj.cz nebo SimpleShop.

Nastavení DKIM

Až budou změny v DNS hotové, pomocí tlačítka Ověřit zkontrolujte, zda se propojení povedlo.

POZOR! Změna DNS záznamů obvykle trvá zhruba 60 minut, ale v některých případech to může být až 24 hodin. Je tedy potřeba se obrnit trpělivostí a pokud se kontrola DNS nepovede hned, provést ji znovu po delší době.

DMARC záznam

DMARC slouží k validaci e-mailových zpráv. Využívá k tomu kombinaci SPF záznamů a DKIM a majiteli domény umožňuje zabezpečit elektronickou komunikaci tak, že lépe zachytává nevyžádanou poštu. Podrobnější informace uvádí například tento článek.

Nastavované parametry můžete upravit dle vlastních preferencí. Doporučujeme to však konzultovat s technikem nebo nechat na rozhodnutí správce vašeho e-mailového serveru.

Záznam obsahuje také e-mail pro zasílání reportů (v proměnné rua=mailto). Vyfakturuj.cz/SimpleShop sem přednastavuje e-mail, který volíte jako novou vlastní odesílací adresu. Reporty si však můžete nechat posílat na jakoukoliv jinou e-mailovou adresu.

Výhody a nevýhody odesílání přes DKIM

Při odesílání zpráv přes DKIM uvidí příjemce jako odesílatele vaši vlastní e-mailovou adresu. Stejně jako u zpráv odesílaných přímo z vaší e-mailové schránky.

Proces odeslání a doručení e-mailu má několik fází. Vyfakturuj.cz/SimpleShop zajišťuje pouze tu první – odeslání. O případném neúspěšném odeslání vám dáme vědět v notifikačním centru.

Všechny následné kroky jsou už na straně vašeho webu. V případě potíží s doručením zprávy příjemci se proto prosím obraťte přímo na správce e-mailového serveru nebo na podporu vašeho webhostingu.

Další nastavení

Postup pro další nastavení najdete v článku Nastavení vlastní e-mailové adresy:

Související články

Pavlina_vydrarova

Tento návod pro vás napsala Pavlína Vydrařová, vedoucí zákaznické podpory Redbit s. r. o. Vede tým, který pečuje o naše zákazníky, a pomáhá s vývojem obou našich systémů. Miluje cestování, klidné výlety do přírody a pohodu u pečení dobrot. Baví ji nové technologie a ocení každý nový tip ze světa webů.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám