Odesílání zpráv z vlastního e-mailu – DKIM

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop

Odesílání zpráv z vlastní e-mailové adresy pomocí DKIM je pro vás vhodné, jestliže máte přístup k DNS záznamům své domény a můžete je upravit. Tyto změny pro vás může také zajistit administrátor vašeho e-mailového serveru.

Přidání a ověření nové adresy

Nejprve si ve svém účtu ve Vyfakturuj.cz nebo SimpleShopu přidejte novou e-mailovou adresu. Po jejím úspěšném ověření klikněte u nové adresy na tlačítko Ověřit.

Přidání vlastní odesílací adresy přes DKIM

Zobrazí se údaje, které je potřeba zadat do DNS záznamů vaší domény, nebo předat vašemu administrátorovi, který změny provede.

Nastavit je potřeba 3 záznamy typu TXT:

  • DKIM záznam,
  • SPF záznam,
  • DMARC záznam.

Datovou část TXT záznamu zkopírujete kliknutím na ni přímo ve vašem účtu Vyfakturuj.cz nebo SimpleShop.

DKIM - propojovací údaje

Až budou změny v DNS hotové, pomocí tlačítka Ověřit zkontrolujte, zda se propojení povedlo.

Změna DNS záznamů obvykle trvá zhruba 60 minut, ale v některých případech to může být až 24 hodin. Je tedy potřeba se obrnit trpělivostí a pokud se kontrola DNS nepovede hned, provést ji znovu po delší době.

DMARC záznam

DMARC slouží k validaci e-mailových zpráv. Využívá k tomu kombinaci SPF záznamů a DKIM a majiteli domény umožňuje zabezpečit elektronickou komunikaci tak, že lépe zachytává nevyžádanou poštu. Podrobnější informace uvádí například tento článek.

Nastavované parametry můžete upravit dle vlastních preferencí. Doporučujeme to však konzultovat s technikem nebo nechat na rozhodnutí správce vašeho e-mailového serveru.

Záznam obsahuje také e-mail pro zasílání reportů (v proměnné rua=mailto). Vyfakturuj.cz/SimpleShop sem přednastavuje e-mail, který volíte jako novou vlastní odesílací adresu. Reporty si však můžete nechat posílat na jakoukoliv jinou e-mailovou adresu.

Výhody a nevýhody odesílání přes DKIM

Při odesílání zpráv přes DKIM uvidí příjemce jako odesílatele vaši vlastní e-mailovou adresu. Stejně jako u zpráv odesílaných přímo z vaší e-mailové schránky.

Proces odeslání a doručení e-mailu má několik fází. Vyfakturuj.cz/SimpleShop zajišťuje pouze tu první – odeslání. O případném neúspěšném odeslání vám dáme vědět v notifikačním centru.

Všechny následné kroky jsou už na straně vašeho webu. V případě potíží s doručením zprávy příjemci se proto prosím obraťte přímo na správce e-mailového serveru nebo na podporu vašeho webhostingu.

Další nastavení

Postup pro další nastavení najdete v článku Nastavení vlastní e-mailové adresy:

Související články

Pavlina_vydrarova

Tento návod pro vás napsala Pavlína Vydrařová, vedoucí zákaznické podpory Redbit s. r. o. Vede tým, který pečuje o naše zákazníky, a pomáhá s vývojem obou našich systémů. Miluje cestování, klidné výlety do přírody a pohodu u pečení dobrot. Baví ji nové technologie a ocení každý nový tip ze světa webů.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám