Párování plateb s bankou

Tento návod je pro službu: Vyfakturuj.cz, SimpleShop, SimpleTicket

Účet v SimpleShopu nebo Vyfakturuj.cz je možné napojit na jakoukoliv banku, která umí posílat avízo o platbě (mail s informací o příchozí platbě) obsahující částku a variabilní symbol. Vzhledem k formátu zasílaných e-mailů proto párování v současné době bohužel neumožňuje Česká Spořitelna, Equa Bank, Era a mBank.

Pak stačí, když si do svého internetového bankovnictví zadáte e-mailovou adresu, na kterou má banka posílat informace o platbách, a systém bude platby párovat automaticky.

Máme ověřeno a vyzkoušeno napojení na tyto banky:

Napojení je velice jednoduché a zvládne ho opravdu každý.

Jak to funguje?

  • Po objednání služby je vašemu zákazníkovi vystavena objednávka. V této objednávce zákazník vidí vaše číslo bankovního účtu, kam také zašle peníze.
  • Jakmile vaše banka obdrží platbu, odešle e-mail s informací o příchozí platbě na naši e-mailovou adresu.
  • Systém tento e-mail automaticky přečte a podle údajů v něm označí vaši objednávku jako uhrazenou, vystaví fakturu a zašle vašemu zákazníkovi.

Jediná věc, kterou musíte udělat, je dát vaší bance vědět, kam má avíza o platbě (e-mail s informací o příchozí platbě) zasílat. To zařídíte následovně:

Zjištění vašeho e-mailu

Ve vašem účtu přejděte do NastaveníPropojeníBanka:

Zobrazí se stránka s e-mailovou adresou. Tuto adresu zadejte do svého internetového bankovnictví.

Nastavení vaší banky

Získaný e-mail zadejte do svého internetového bankovnictví. Každá banka to má trochu jinak, proto zde uvedeme příklady několika bank:

Fio banka

Po přihlášení do IB postupujte následovně:

Komerční banka

Raiffeisenbank‎

Air Bank

Moneta Money Bank

ČSOB

UniCredit Bank

Párování přes API

U FIO banky si můžete nastavit i doplňkové párování přes API, pro případ, že by např. došlo k výpadku zasílání e-mailových notifikací.

Pozn.: Tento způsob párování nedoporučujeme používat samostatně, ale vždy jen v kombinaci s párováním pomocí e-mailů.

Nastavení je následující:

1) Vygenerujte si ve Fio bance API klíč:
V účtu klikněte na Informace o účtu → Nastavení API.


Zvolte Přidat nový token a poté zkopírujte API klíč (token), který se objeví na obrazovce. Token poté pojmenujte a uložte.

2) Název tokenu a API klíč vložte do svého účtu v Nastavení → Propojení → Banka.

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Vyřešilo to váš problém?

Total 5 Votes
3

Co bychom podle vás mohli zlepšit?

+ = Verify Human or Spambot ?