Prodej do zahraničí – elektronické služby do 10 000 EUR ročně

3. června 2020

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Při prodeji elektronicky poskytovaných služeb, telekomunikačních služeb nebo služeb rozhlasového a televizního vysílání koncovým zákazníkům v jiných státech EU je obvykle místem plnění stát příjemce. V SimpleShopu to tato situace týká např. prodeji e-booků, online kurzů apod. Při nižších obratech ale můžete využít výjimku, která prodej do zahraničí do určité míry zjednodušuje.

Při obratu do 10 000 EUR ročně existuje od 1. 1. 2019 výjimka, která umožňuje při splnění dalších podmínek změnit místo plnění na domovskou zemi dodavatele a tedy fakturovat bez DPH do členských států EU osobám nebo firmám nepovinným k dani. Podrobnosti najdete na webu Finanční správy – Stanovení místa plnění při poskytnutí vybraných služeb.

Podrobně se touto problematikou zabývá paní Marta Veselá v článku Jak fakturovat elektronické služby do EU po 1. 1. 2019 na webu Agenda s nadhledem. Marta Veselá

Nesplňujete-li podmínky pro výše uvedenou výjimku a nejste-li plátce DPH v ČR, je potřeba, abyste se na příslušném finančním úřadě registrovali jako osoba identifikovaná k dani (IO). Více o nastavení v SimpleShopu viz článek Prodej do zahraničí – MOSS.

Prodej zahraničním neplátcům DPH

Neplátce DPH

Fakturujete bez DPH, stejně jako v rámci ČR.

Identifikovaná osoba (IO)

Do režimu identifikované osoby si svou firmu přepnete v Nastavení → Faktury → Fakturační údaje.

U produktu při fakturaci zahraničním osobám nebo firmám nepovinným k dani nastavíte DPH 0%.

Nastavení sazby DPH pro prodej do zahraničí

Plátce DPH

Při fakturaci zahraničním osobám nebo firmám nepovinným k dani si u produktu nastavíte českou DPH – 21%. U e-booků je od 1. 5. 2020 snížená sazba DPH – 10%.

Prodej zahraničním plátcům DPH (daň odvede zákazník)

Jste-li Identifikovaná osoba nebo plátce DPH a odběratelem vaší služby může být i zahraniční plátce DPH, aktivujte v nastavení ceny produktu rovněž tuto možnost.

Faktura pro zahraničního plátce DPH bude vystavena v režimu přenesení daňové povinnosti

Nezapomeňte ve formuláři zobrazit políčka pro zadání adresy a IČ/DIČ a označit je jako povinná. Po objednání produktu SimpleShop ověří v systému VIES, zda je zadané DIČ (resp. IČ DPH u slovenských odběratelů) platné a pokud ano, vystaví objednávku (a následně fakturu) v režimu přenesení daňové povinnosti.

Kontrola správného DIČ (IČ DPH) probíhá až v okamžiku objednání, nikoliv ihned po zadání IČ DPH do kolonky v prodejním formuláři.

Prodej do zahraničí a opakované platby

Opakované platby v SimpleShopu zatím nepracují s prodejem do zahraničí. Pokud tedy některý z vašich produktů zakoupí někdo např. ze Slovenska, je na vystavené objednávce potřeba zkontrolovat, zda je správně nastaven výpočet a sazba DPH podle nastavení u produktu. Připravujeme už úpravu systému, aby byly opakované platby do zahraničí také plně automatizované.

Související návody

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Vyřešilo to váš problém?

Total 1 Votes
0

Co bychom podle vás mohli zlepšit?

+ = Verify Human or Spambot ?