SendinBlue – napojení

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Pomocí propojení e-mailingového nástroje SendinBlue se SimpleShopem budou vaši zákazníci automaticky řazeni do seznamů pro snazší cílení e-mailových kampaní. Můžete si vytvořit jeden seznam pro zákazníky, kteří si produkt objednali, další pro ty, kteří ho uhradili, a dále s nimi pak pracovat.

Nastavení propojení

Jak získat API klíč v SendinBlue

Po přihlášení do svého účtu v SendinBlue klikněte v pravém horním rohu na název vaší firmy a poté zvolte možnost SMTP & API.

SendinBlue dashboard

Na dlaždici API keys se vám zobrazí výchozí API klíč, který zkopírujte.

SendinBlue API klíč

DOPORUČENÍ: Pokud máte tento API klíč využitý už v jiné službě, doporučujeme vytvořit nový API klíč speciálně pro SimpleShop (z bezpečnostních důvodů).

Jak nastavit propojení v SimpleShopu

Ve svém SimpleShop účtu přejděte na Nastavení → Napojení → E-mailingové nástroje → SendinBlue.

Napojení na e-mailingové nástroje.
SimpleShop - SendinBlue

Vyplňte zkopírovaný API klíč do příslušného políčka a formulář uložte. A to je vše! :-)

SimpleShop SendinBlue

Odesílané údaje

V SimpleShopu si můžete nastavit odesílání údajů do SendinBlue z několika oblastí.

Pro odesílání údajů musí být vždy použita pouze výchozí políčka!

 

Seznamy Kde seznamy nastavit Co odesíláme Odkud jsou údaje
Výchozí Nastavení → Napojení → E-mailingové nástroje → SendinBlue Jméno, příjmení, název společnosti, e-mail, telefon* Prodejní formulář – Fakturační údaje
U produktu Produkt → záložka Ostatní SendinBlue – přidat e-mail do adresáře
Jméno, příjmení, název společnosti, e-mail, telefon* Prodejní formulář – Fakturační údaje
Checkboxy Produkt → záložka Ostatní Obchodní podmínky a jiné texty Jméno, příjmení, název společnosti, e-mail, telefon* Prodejní formulář – Fakturační údaje
Prodej na jméno Produkt → záložka Obecné informace Voucher/Vstupenka/Prodej Jméno, příjmení, název společnosti, e-mail Formulář pro prodej na jméno (pouze u voucherů/ vstupenek/kurzů)
*Pro přenos telefonního čísla je nutné, aby zákazník zadal správnou předvolbu. Jinak se kontakt naimportuje bez telefonního čísla.

Výběr seznamů

Seznamy vytvořte v SendinBlue (Campaigns → Lists) a poté je nastavte v SimpleShopu tak, jak potřebujete. Pro znovunačtení seznamů klikněte v SimpleShopu na tlačítko Aktualizovat/Obnovit seznamy.

POZOR! Každý seznam by měl být nastaven pouze na jednom místě.

Výchozí seznamy

Po uložení API klíče se na stránce zobrazí políčka pro výběr seznamů, do kterých se mají ukládat e-maily zákazníků po objednání a po uhrazení produktu. Toto nastavení je výchozí pro všechny produkty.

Seznamy u produktu

U každého produktu pak můžete nastavit seznamy samostatně. Políčka pro výběr seznamů najdete v úpravách produktu na záložce Ostatní.

Seznamy u checkboxů (GDPR)

Kontakt můžete uložit do samostatného seznamu i v návaznosti na zaškrtnutý checkbox, který se zobrazí pod prodejním formulářem.

Výběr seznamu v e-mailingu u checkboxu

Více o právních náležitostech nastavení checkboxů najdete v článku Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy.

Seznamy u prodeje na jméno

Pro ukládání údajů z prodeje na jméno u voucherů, vstupenek nebo kurzů si po aktivaci prodeje na jméno seznamy nastavte v úpravách produktu na záložce Obecné informace.

SendinBlue - výběr seznamů pro prodej na jméno

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

Píše články pro uživatele aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nepečuje o dva aktivní jednovaječné potomky. Ráda relaxuje na zahradě, nebo u knihy a šálku dobrého čaje.

Chcete se k článku na něco zeptat?