Pomocí propojení e-mailingového nástroje SendinBlue se SimpleShopem budou vaši zákazníci automaticky řazeni do seznamů pro snazší cílení e-mailových kampaní. Můžete si vytvořit jeden seznam pro zákazníky, kteří si produkt objednali, další pro ty, kteří ho uhradili, a dále s nimi pak pracovat.
Obsah
Jak získat API klíč v SendinBlue
Po přihlášení do svého účtu v SendinBlue klikněte v pravém horním rohu na název vaší firmy a poté zvolte možnost SMTP & API.
Na dlaždici API keys se vám zobrazí výchozí API klíč, který zkopírujte a zadejte ve svém účtu v SimpleShopu (ukázáno níže).
DOPORUČENÍ: Pokud máte tento API klíč využitý už v jiné službě, doporučujeme vytvořit nový API klíč speciálně pro SimpleShop (z bezpečnostních důvodů).
Jak nastavit propojení v SimpleShopu
Ve svém SimpleShop účtu přejděte na Nastavení → Napojení → E-mailingové nástroje → SendinBlue.
Vyplňte zkopírovaný API klíč do příslušného políčka a formulář uložte. A to je vše! :-)
Nastavení výchozích seznamů
Po uložení API klíče se na stránce zobrazí políčka pro výběr seznamů, do kterých se mají ukládat e-maily zákazníků po objednání a po uhrazení produktu. Seznamy vytvořte v SendinBlue (Campaigns → Lists) a poté je nastavte v SimpleShopu tak, jak potřebujete. Toto nastavení je výchozí pro všechny produkty.
Výběr seznamů pro konkrétní produkt
U každého produktu pak výběr seznamů můžete upravit. Políčka pro výběr seznamů najdete v Detailu produktu → Upravit → Upravit produkt → záložka Ostatní.
Výběr seznamu u checkboxu (GDPR)
Kontakt můžete uložit do samostatného seznamu i v návaznosti na zaškrtnutý checkbox, který se zobrazí pod prodejním formulářem. Více o právních náležitostech nastavení checkboxů najdete v článku Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy.
Prodej na jméno
Údaje z prodeje na jméno je také možné zapsat do seznamů v SendinBlue. Více informací najdete v návodu Prodej na jméno.
Odesílané údaje
Do SendinBlue systém odesílá jméno, příjmení, společnost, e-mail a telefon zákazníka. Pole pro vyplnění údajů je třeba mít nastavené v prodejním formuláři v části Fakturační údaje nebo v rámci prodeje na jméno.
Pro přenos telefonního čísla je nutné, aby zákazník zadal správnou předvolbu. Jinak se kontakt naimportuje bez telefonního čísla.