SendinBlue – napojení

18. března 2021

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Pomocí propojení e-mailingového nástroje SendinBlue se SimpleShopem budou vaši zákazníci automaticky řazeni do seznamů pro snazší cílení e-mailových kampaní. Můžete si vytvořit jeden seznam pro zákazníky, kteří si produkt objednali, další pro ty, kteří ho uhradili, a dále s nimi pak pracovat.

Jak získat API klíč v SendinBlue

Po přihlášení do svého účtu v SendinBlue vyberte v levém menu API & Forms.

Sendinblue - získání API klíče 1

Na dlaždici API klikněte na tlačítko Manage Your Keys.

Sendinblue-ziskani-API-2

Zobrazí se vám API klíč, který si zkopírujte a zadejte ve svém účtu v SimpleShopu. Pokud se zobrazí API klíčů více (v2, v3), použijte verzi 2 (v2).

SendinBlue ukončí podporu API v2 v červnu 2021. Do té doby stále používejte API klíč verze v2. V systému bude poté zajištěn plynulý přechod na API v3.

Sendinblue-ziskani-API-3

Jak nastavit propojení v SimpleShopu

Ve svém SimpleShop účtu přejděte na Nastavení → Propojení → SendinBlue.

Vyplňte zkopírovaný API klíč do příslušného políčka a formulář uložte. A to je vše! :-)

Nastavení výchozích seznamů

Po uložení API klíče se na stránce zobrazí políčka pro výběr seznamů, do kterých se mají ukládat e-maily zákazníků po objednání a po uhrazení produktu. Seznamy vytvořte v SendinBlue (Campaigns → Lists) a poté je nastavte v SimpleShopu tak, jak potřebujete. Toto nastavení je výchozí pro všechny produkty.

Výběr seznamů pro konkrétní produkt

U každého produktu pak výběr seznamů můžete upravit. Políčka pro výběr seznamů najdete v Detailu produktu → Upravit → Upravit produkt → záložka Ostatní.

Výběr seznamu u checkboxu (GDPR)

Kontakt můžete uložit do samostatného seznamu i v návaznosti na zaškrtnutý checkbox, který se zobrazí pod prodejním formulářem.

Výběr seznamu v e-mailingu u checkboxu

Odesílané údaje

Do SendinBlue systém odesílá jméno, příjmení, společnost, e-mail a telefon zákazníka. Pole pro vyplnění údajů je třeba mít nastavené v prodejním formuláři v části Fakturační údaje nebo v rámci prodeje na jméno.

Přenos telefonního čísla funguje spolehlivě pro ČR, pro jiné státy je nutné, aby zákazník zadal správnou předvolbu.

Markéta Hladká
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.


Odpověděl článek na všechny vaše otázky?

Total 1 Votes
1

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

Štítky: