SendinBlue – napojení

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Pomocí propojení e-mailingového nástroje SendinBlue se SimpleShopem budou vaši zákazníci automaticky řazeni do seznamů pro snazší cílení e-mailových kampaní. Můžete si vytvořit jeden seznam pro zákazníky, kteří si produkt objednali, další pro ty, kteří ho uhradili, a dále s nimi pak pracovat.

Jak získat API klíč v SendinBlue

Po přihlášení do svého účtu v SendinBlue klikněte v pravém horním rohu na název vaší firmy a poté zvolte možnost SMTP & API.

SendinBlue dashboard

Na dlaždici API keys se vám zobrazí výchozí API klíč, který zkopírujte a zadejte ve svém účtu v SimpleShopu (ukázáno níže).

SendinBlue API klíč

DOPORUČENÍ: Pokud máte tento API klíč využitý už v jiné službě, doporučujeme vytvořit nový API klíč speciálně pro SimpleShop (z bezpečnostních důvodů).

Jak nastavit propojení v SimpleShopu

Ve svém SimpleShop účtu přejděte na Nastavení → Napojení → E-mailingové nástroje → SendinBlue.

SendinBlue - napojení

SendinBlue

Vyplňte zkopírovaný API klíč do příslušného políčka a formulář uložte. A to je vše! :-)

SimpleShop SendinBlue

Nastavení výchozích seznamů

Po uložení API klíče se na stránce zobrazí políčka pro výběr seznamů, do kterých se mají ukládat e-maily zákazníků po objednání a po uhrazení produktu. Seznamy vytvořte v SendinBlue (Campaigns → Lists) a poté je nastavte v SimpleShopu tak, jak potřebujete. Toto nastavení je výchozí pro všechny produkty.

Výběr seznamů pro konkrétní produkt

U každého produktu pak výběr seznamů můžete upravit. Políčka pro výběr seznamů najdete v Detailu produktu → Upravit → Upravit produkt → záložka Ostatní.

Výběr seznamu u checkboxu (GDPR)

Kontakt můžete uložit do samostatného seznamu i v návaznosti na zaškrtnutý checkbox, který se zobrazí pod prodejním formulářem. Více o právních náležitostech nastavení checkboxů najdete v článku Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy.

Výběr seznamu v e-mailingu u checkboxu

Prodej na jméno

Údaje z prodeje na jméno je také možné zapsat do seznamů v SendinBlue. Více informací najdete v návodu Prodej na jméno.

Odesílané údaje

Do SendinBlue systém odesílá jméno, příjmení, společnost, e-mail a telefon zákazníka. Pole pro vyplnění údajů je třeba mít nastavené v prodejním formuláři v části Fakturační údaje nebo v rámci prodeje na jméno.

Pro přenos telefonního čísla je nutné, aby zákazník zadal správnou předvolbu. Jinak se kontakt naimportuje bez telefonního čísla.

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

Píše články pro uživatele aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nepečuje o dva aktivní jednovaječné potomky. Ráda relaxuje na zahradě, nebo u knihy a šálku dobrého čaje.

Chcete se k článku na něco zeptat?