Propisování konverzí do Google Analytics 4 pomocí Google Tag Manageru

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Používáte měření konverzí ze SimpleShopu pomocí Google Tag Manageru a potřebujete údaje propisovat také do Google Analytics 4? Tento návod vás celým postupem provede krok za krokem.

Než začneme

Než začnete propojovat Google Tag Manager s Google Analytics 4, připravte si následující věci:

  • ID měření z Google Analytics 4 – v GA4 mějte připravený datový stream, v jehož podrobnostech najdete i požadované ID měření
  • konverzní kódy GTM vložte na svůj web – podrobnosti k měření konverzí uvádí náš návod Měření konverzí v SimpleShopu.

Postup nastavení propojení GTM a GA4

Celé nastavení bude probíhat v Google Tag Manageru, kde si postupně vytvoříte dvě značky.

Nastavení první značky v GTM

V Google Tag Manageru přejděte do záložky Značky a vytvořte novou značku kliknutím na tlačítko Nová.

Nová značka v GTM

Značku si libovolně pojmenujte a zvolte blok Konfigurace značky. Z nabízených možností vyberte typ značky Google Analytics: konfigurace GA4.

Výběr typu značky

Do konfigurace doplňte ID měření z Google Analytics 4. Toto ID najdete v účtu GA4 v detailu vytvořeného webového streamu.

Vyplnění ID měření

Toto je v části Konfigurace značky vše. Nyní zbývá nastavit spouštěč v sekci Spouštění. Z nabízených možností vyberte variantu All Pages.

Spouštěč značky

Nastavení značky uložte.

Nastavení druhé značky v GTM – událost

Druhou značku vytvořte stejným způsobem. V Google Tag Manageru → Značky → Nová vytvořte a pojmenujte druhou značku.

Této značce nastavte typ Google Analytics: událost GA4, kolonku Konfigurační značka nastavte na první vytvořenou značku a pojmenujte událost.

Konfigurace purchase

Pro spouštění vytvořte v sekci Spouštění nové pravidlo kliknutím na modré + v pravém horním rohu.

Tvorba nového pravidla

V detailu nového pravidla zvolte blok Konfigurace pravidla a v něm vyberte typ pravidla Vlastní událost. Najdete ho v sekci Jiné.

Výběr vlastního typu pravidla

Pojmenujte pravidlo, doplňte Název události a celé nastavení uložte.

Konfigurace pravidla

Zveřejnění změn

Jakmile máte vše v Google Tag Manageru nastavené, je ještě nutné změny publikovat. Toho docílíte pomocí tlačítka Odeslat.

Publikování nastavení v GTM

Kontrola nastavení propojení

Po dokončení celého procesu nastavení doporučujeme propisování konverzí do Google Analytics 4 důkladně vyzkoušet. Udělejte si v SimpleShopu testovací objednávku produktu nebo přepněte produkt do testovacího režimu. V GA4 následně zkontrolujte, že provedenou konverzi (objednávku) vidíte.

Související články

Pavlina_vydrarova

Tento návod pro vás napsala Pavlína Vydrařová, vedoucí zákaznické podpory Redbit s. r. o. Vede tým, který pečuje o naše zákazníky, a pomáhá s vývojem obou našich systémů. Miluje cestování, klidné výlety do přírody a pohodu u pečení dobrot. Baví ji nové technologie a ocení každý nový tip ze světa webů.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám