SmartEmailing – napojení

Tento návod je pro službu: SimpleShop

V tomto článku si ukážeme nastavení e-mailingového nástroje SmartEmailing se systémem SimpleShop. Velice jednoduše nastavíme oba dva systémy tak, aby po uhrazení objednávky byli klienti automaticky zařazeni do vašich seznamů ve SmartEmailingu. Na základě toho můžete dále cílit své e-mailové kampaně.

Nastavení propojení

Získání API klíče ze SmartEmailingu

Ve svém účtu SmartEmailingu najděte API (pokud zde není, obraťte se na zákaznickou podporu SmartEmailingu) a vytvořte si nový API klíč.

SE vytvoření API klíče

Vyplňte název pro tento API klíč (např. SimpleShop) a uložte ho.

API klíč

Klíč, který vznikl, si zkopírujte.

SE API klíč

Propojení se SimpleShopem

Přihlaste se pod svým účtem v SimpleShopu a přejděte do nastavení SmartEmailingu.

Nastavení e-mailingového nástroje

Vybrat e-mailingový nástroj

Vyplňte přihlašovací e-mail + API klíč ze SmartEmailingu.

Vyplnění údajů ze Smart Emailingu

Odesílané údaje

V SimpleShopu si můžete nastavit odesílání údajů do SmartEmailingu z několika oblastí. K vybranému seznamu lze také přiřadit účel zpracování.

Pro odesílání údajů musí být vždy použita pouze výchozí políčka!

Seznamy Kde seznamy nastavit Co odesíláme Odkud jsou údaje Účel zpracování
Výchozí Nastavení → Napojení → E-mailingové nástroje → SmartEmailing Jméno, příjmení, název společnosti, e-mail Prodejní formulář – Fakturační údaje ne
U produktu Produkt → záložka Ostatní SmartEmailing – přidat e-mail do adresáře
Jméno, příjmení, název společnosti, e-mail Prodejní formulář – Fakturační údaje ano
Checkboxy Produkt → záložka Ostatní Obchodní podmínky a jiné texty Jméno, příjmení, název společnosti, e-mail Prodejní formulář – Fakturační údaje ano
Prodej na jméno Produkt → záložka Obecné informace Voucher/Vstupenka/Prodej Jméno, příjmení, název společnosti, e-mail Formulář pro prodej na jméno (pouze u voucherů/ vstupenek/kurzů) ano

Účel zpracování

SimpleShop umožňuje odesílat také účel zpracování, který vyberete z roletky dle toho, jak je vytvořený ve SmartEmailingu. Toto nastavení je možné pouze v případě, že se kontakt přidává do některého ze seznamu.

Zpracování údajů u produktu

Výběr seznamů

V účtu ve SmartEmailingu v sekci Kontakty a seznamy → Seznamy kontaktů vytvořte seznamy podle své potřeby. Pro znovunačtení seznamů v SimpleShopu klikněte na tlačítko Aktualizovat/Obnovit seznamy.

POZOR! Každý seznam by měl být nastaven pouze na jednom místě.

Výchozí seznamy

Tyto seznamy budou pro všechny produkty stejné, pokud u konkrétního produktu nevyberete jiný (tzn. pokud skončíte v tomto bodě, všichni kupující od kteréhokoliv produktu budou vloženi po nákupu a po uhrazení objednávky do příslušného seznamu).

Výchozí seznamy

Seznamy u produktu

Doporučujeme vytvořit pro každý produkt v SimpleShopu jiný seznam ve SmartEmailingu. Je na začátku sice více práce, ale budete mít segmentované kupující a na každého z nich můžete rozeslat jiný e-mail (např. upsell již nakoupeného produktu).

V nastavení produktu pak stačí vybrat seznamy, které jste si v systému SmartEmailingu již dříve vytvořili. Nastavení najdete v úpravách produktu → záložka Ostatní.

Seznamy kontaktů v produktu

POZN.: Kontakt se do seznamu ve SmartEmailingu nepřidá ihned, ale cca do 10 minut od zaplacení objednávky.

Seznamy u checkboxů (GDPR)

Informace o kontaktu můžete uložit do samostatného seznamu i v návaznosti na zaškrtnutý checkbox, který se zobrazí pod prodejním formulářem. V závorce za názvem seznamu se zobrazí účel zpracování (pokud je vytvořený ve SmartEmailingu).

Seznamy kontaktů v checkboxu

TIP: Více o právních náležitostech nastavení checkboxů najdete v článku Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy.

Seznamy u prodeje na jméno

Pro ukládání údajů z prodeje na jméno u voucherů, vstupenek nebo kurzů si po aktivaci prodeje na jméno seznamy nastavte v úpravách produktu na záložce Obecné informace.

Seznamy kontaktů u prodeje na jméno

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká.

Ráda relaxuje na zahradě u knihy a šálku dobrého čaje, pokud zrovna nepečuje o své dva aktivní jednovaječné potomky.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám