V tomto článku si ukážeme nastavení e-mailingového nástroje SmartEmailing se systémem SimpleShop. Velice jednoduše nastavíme oba dva systémy tak, aby po uhrazení objednávky byli klienti automaticky zařazeni do vašich seznamů ve SmartEmailingu. Na základě toho můžete dále cílit své e-mailové kampaně.
Vytvoření seznamů ve SmartEmailingu
V tomto případě vytváříme seznamy dva:
- Seznam pro všechny klienty (pokud u produktu nebude vybrán specifický seznam, budou klienti zařazeni zde)
- Specifický seznam pro produkt č.1
Tyto seznamy použijeme na konci tohoto článku.
Nastavení propojení (API)
Ve svém účtu SmartEmailingu najděte API (pokud zde není, obraťte se na zákaznickou podporu SmartEmailingu) a vytvořte si nový API klíč:
Vyplňte název pro tento API klíč (např. SimpleShop.cz) a uložte ho.
Klíč, který vznikl, si zkopírujte:
Přihlašte se pod svým účtem v SimpleShopu a jděte na nastavení SmartEmailingu:
a vyplňte přihlašovací e-mail + API klíč ze SmartEmailingu:
Pokud jste si vytvořili již předtím nové seznamy, vyberte je. Tyto seznamy budou pro všechny produkty stejné, pokud u konkrétního produktu nevyberete jiný (tzn. pokud skončíte v tomto bodě, všichni kupující od kteréhokoliv produktu budou vloženi po nákupu a po uhrazení objednávky do příslušného seznamu):
1 seznam = 1 produkt
Doporučujeme vytvořit pro každý produkt v Simpleshop.cz jiný seznam ve SmartEmailingu. Je na začátku sice více práce, ale budete mít segmentované kupující a na každého z nich můžete rozeslat jiný e-mail (např. Up-sell již nakoupeného produktu).
V nastavení produktu stačí vybrat seznamy, které jste si v systému SmartEmailingu již dříve vytvořili. Nastavení najdete v detailu produktu → Upravit → Upravit produkt → záložka Ostatní.
Jestliže seznamy v SmartEmailingu ještě nemáte, nic se neděje. Vytvořte je, pak se vraťte do SimpleShopu a klikněte na odkaz pro opětovné načtení seznamů.
Poznámka: Kontakt se nepřidá ihned, ale cca do 10 minut od zaplacení objednávky.
Výběr seznamu u checkboxu (GDPR)
Kontakt můžete uložit do samostatného seznamu i v návaznosti na zaškrtnutý checkbox, který se zobrazí pod prodejním formulářem.
Odesílané údaje
Do SmartEmailingu systém odesílá jméno, příjmení, společnost a e-mailovou adresu zákazníka za podmínky, že jsou tato pole nastavena v prodejním formuláři v části Fakturační údaje nebo v rámci prodeje na jméno.
Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká, anděl zákaznické podpory Redbit s.r.o. Pečlivě a důsledně se stará o spokojenost uživatelů aplikací Vyfakturuj.cz a SimpleShop, a to téměř ve všech chvílích, kdy nekrotí smečku čítající dva jednovaječné potomky. Ráda cestuje a svými historkami dokáže rozesmát celý tým.
Odpověděl článek na všechny vaše otázky?