SimpleShop automaticky posílá e-maily ke každé objednávce, která je vytvořena přes prodejní formulář. Váš zákazník tak dostane všechny potřebné informace, odkaz na elektronický produkt a doklady k objednávce.
Zasílání e-mailů nelze v systému úplně vypnout.
Obsah
Nastavení globálních šablon
Globální šablony e-mailů najdete ve svém SimpleShop účtu v Nastavení → Faktury → Nastavení e-mailů + automatické upomínky.
Pro doklady vytvořené automaticky na základě objednávky z prodejního formuláře jsou určeny šablony e-mailů v sekci Prodejní formulář.
Obsah každé šablony si můžete upravit podle své potřeby.
TIP: Pokud potřebujete pro každý produkt posílat e-mail s jiným obsahem, nastavte si šablony e-mailů pro jednotlivé produkty.
Placené produkty
Pro placené produkty máte k dispozici dvě e-mailové šablony – potvrzení nové objednávky a potvrzení její úhrady.
Nová objednávka
E-mail s objednávkou je odeslán zákazníkovi, jakmile vytvoří objednávku přes prodejní formulář. Objednávka může být zaslána také ve formátu PDF v příloze e-mailu. Pokud dokument zákazníkovi zasílat nechcete, možnost v nastavení šablony odškrtněte.
TIP: Vložte si svůj e-mail do políčka Kopie nebo Skrytá kopie a budete okamžitě informováni o každé nové objednávce.
Součástí e-mailu je ve výchozí podobě šablony:
- číslo objednávky (1),
- celková cena objednávky (2),
- položky objednávky (3),
- odkaz na kontrolu stavu objednávky a zobrazení údajů pro platbu (4),
- odkaz na webfakturu (5).
Uhrazení objednávky
E-mail je odeslán po automatickém spárování platby s objednávkou, zaplacení objednávky přes platební bránu nebo ručním uhrazení.
Šablona ve výchozím nastavení obsahuje:
- celkovou cenu objednávky (1),
- číslo objednávky (2),
- položky objednávky (3),
- odkazy na stažení nebo přehrání zakoupených produktů (4),
- odkaz na kontrolu stavu objednávky a zobrazení údajů pro platbu (5),
- odkaz na webfakturu (6).
Produkty zdarma
U produktů zdarma systém nevystavuje fakturu. E-mail se proto odesílá pouze jeden – s potvrzením objednávky a zároveň s produktem ke stažení (je-li produkt elektronický).
Výchozí šablona e-mailu obsahuje:
- položky objednávky (1),
- odkazy na stažení nebo přehrání zakoupených produktů (2),
- odkaz na kontrolu stavu objednávky (3).
Proměnné
Proměnné v závorkách slouží k tomu, aby systém mohl do e-mailu vložit informace týkající se dané objednávky. Jakoukoliv proměnnou ze seznamu pod každou šablonou si můžete jednoduše zkopírovat a vložit ji do šablony.
POZOR: Používejte ale vždy jen ty proměnné, které jsou uvedeny u příslušné šablony!
Vzhled e-mailů
Šablony e-mailů jsou k dispozici pouze ve výchozím, neutrálním vzhledu. Přizpůsobit si můžete barvu tlačítek pro zobrazení, přehrání nebo stažení zakoupeného produktu a zobrazení stavu objednávky.
Příklad tlačítek s přizpůsobenou barevností:
Úpravy pomocí HTML
Text e-mailu můžete upravit pomocí základních HTML značek a CSS stylů a změnit tak např. barvu písma, velikost či zvýraznění ztučněním nebo kurzívou.
Příklad:
<b>tučný text</b>
<i>text kurzívou</i>
<span style="color:blue;">text modře</span>
<span style="font-size:16pt;">text ve velikosti 16</span>
Podrobné informace k HTML/CSS včetně příkladů najdete např. na https://www.jakpsatweb.cz/.
Kam chodí odpovědi na automatické e-maily?
Výchozí adresa pro odpovědi na automatické e-maily ze SimpleShopu je ta, kterou jste uvedli v Nastavení → Fakturační údaje. Máte-li v systému pro odesílání zpráv nastavenou vlastní e-mailovou adresu, budou odpovědi chodit tam.
V textu e-mailové šablony můžete uvést i jiný e-mail, na kterém vás zákazník může kontaktovat, a to pomocí proměnné {companyMail}.