Globální šablony e-mailů z prodejního formuláře

Tento návod je pro službu: SimpleShop

SimpleShop automaticky posílá e-maily ke každé objednávce, která je vytvořena přes prodejní formulář. Váš zákazník tak dostane všechny potřebné informace, odkaz na elektronický produkt a doklady k objednávce.

Nastavení globálních šablon

Globální šablony e-mailů najdete ve svém SimpleShop účtu v Nastavení → Faktury → Nastavení e-mailů + automatické upomínky.

Nastaveni-emaily
Pro doklady vytvořené automaticky na základě objednávky z prodejního formuláře jsou určeny šablony e-mailů v sekci Prodejní formulář.

Emaily-prodejni-formular

Obsah každé šablony si můžete upravit podle své potřeby.

Pokud potřebujete pro každý produkt posílat e-mail s jiným obsahem, nastavte si šablony e-mailů pro jednotlivé produkty.

Placené produkty

Pro placené produkty máte k dispozici dvě e-mailové šablony – potvrzení nové objednávky a potvrzení její úhrady.

Nová objednávka

E-mail odejde po odeslání objednávky přes prodejní formulář. Objednávka může být zaslána ve formátu PDF v příloze e-mailu. Pokud dokument zákazníkovi zasílat nechcete, možnost v nastavení šablony odškrtněte.

TIP: Vložte si svůj e-mail do políčka Kopie nebo Skrytá kopie a budete okamžitě informováni o každé nové objednávce.

Součástí e-mailu je ve výchozí podobě šablony:

  • počet kusů (1),
  • celková cena objednávky (2),
  • položky objednávky (3),
  • odkaz na kontrolu stavu objednávky a zobrazení údajů pro platbu (4),
  • odkaz na webfakturu (5).

E-mail-nova-objednavka

Uhrazení objednávky

E-mail je odeslán po automatickém spárování platby s objednávkou, zaplacení objednávky přes platební bránu nebo ručním uhrazení.

Šablona ve výchozím nastavení obsahuje:

  • celkovou cenu objednávky (1),
  • číslo objednávky (2),
  • položky objednávky (3),
  • odkazy na stažení nebo přehrání zakoupených produktů (4),
  • odkaz na kontrolu stavu objednávky a zobrazení údajů pro platbu (5),
  • odkaz na webfakturu (6).

E-mail-uhrazeny-produkt

Produkty zdarma

U produktů zdarma systém nevystavuje fakturu. E-mail se proto odesílá pouze jeden – s potvrzením objednávky a zároveň s produktem ke stažení (je-li produkt elektronický).

Výchozí šablona e-mailu obsahuje:

  • položky objednávky (1),
  • odkazy na stažení nebo přehrání zakoupených produktů (2),
  • odkaz na kontrolu stavu objednávky (3).

E-mail-nova-objednavka-0kc

Proměnné

Proměnné v závorkách slouží k tomu, aby systém mohl do e-mailu vložit informace týkající se dané objednávky. Jakoukoliv proměnnou ze seznamu pod každou šablonou si můžete jednoduše zkopírovat a vložit ji do šablony.

Používejte ale vždy jen ty proměnné, které jsou uvedeny u příslušné šablony!

Vzhled e-mailů

Šablony e-mailů jsou k dispozici pouze ve výchozím, neutrálním vzhledu. Přizpůsobit si můžete barvu tlačítek pro zobrazení, přehrání nebo stažení zakoupeného produktu a zobrazení stavu objednávky. Zasílání e-mailů nelze v systému úplně vypnout.

Příklad tlačítek s přizpůsobenou barevností:

Úpravy pomocí HTML

Text e-mailu můžete upravit pomocí základních HTML značek a CSS stylů a změnit tak např. barvu písma, velikost či zvýraznění ztučněním nebo kurzívou.

Příklad:

  • <b>tučný text</b>
  • <i>text kurzívou</i>
  • <span style="color:blue;">text modře</span>
  • <span style="font-size:16pt;">text ve velikosti 16</span>

Podrobné informace k HTML/CSS včetně příkladů najdete např. na https://www.jakpsatweb.cz/.

Kam chodí odpovědi na automatické e-maily?

Výchozí adresa pro odpovědi na automatické e-maily ze SimpleShopu je ta, kterou jste uvedli v Nastavení → Fakturační údaje. Máte-li v systému pro odesílání zpráv nastavenou vlastní e-mailovou adresu, budou odpovědi chodit tam.

V textu e-mailové šablony můžete uvést i jiný e-mail, na kterém vás zákazník může kontaktovat, a to pomocí proměnné {companyMail}.

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká.

Ráda relaxuje na zahradě u knihy a šálku dobrého čaje, pokud zrovna nepečuje o své dva aktivní jednovaječné potomky.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám