SimpleShop automaticky posílá e-maily ke každé objednávce, která je vytvořena přes prodejní formulář. Váš zákazník tak dostane všechny potřebné informace, odkaz na elektronický produkt a doklady k objednávce.
Zasílání e-mailů nelze v systému úplně vypnout.
Obsah
Nastavení globálních šablon
Globální šablony e-mailů najdete ve svém SimpleShop účtu v Nastavení → Faktury → Nastavení e-mailů + automatické upomínky.
Pro doklady vytvořené automaticky na základě objednávky z prodejního formuláře jsou určeny šablony e-mailů v sekci Prodejní formulář.
Obsah každé šablony si můžete upravit podle své potřeby.
TIP: Pokud potřebujete pro každý produkt posílat e-mail s jiným obsahem, nastavte si šablony e-mailů pro jednotlivé produkty.
Placené produkty
Pro placené produkty máte k dispozici dvě e-mailové šablony – potvrzení nové objednávky a potvrzení její úhrady.
Nová objednávka
E-mail s dokladem k uhrazení je odeslán zákazníkovi, jakmile vytvoří objednávku přes prodejní formulář. Doklad může být zaslán také ve formátu PDF v příloze e-mailu. Pokud dokument zákazníkovi zasílat nechcete, možnost v nastavení šablony odškrtněte.
TIP: Vložte si svůj e-mail do políčka Kopie nebo Skrytá kopie a budete okamžitě informováni o každé nové objednávce.
Součástí e-mailu je ve výchozí podobě šablony:
- číslo objednávky (1),
- celková cena objednávky (2),
- položky objednávky (3),
- typ vystaveného dokladu (4),
- číslo vystaveného dokladu (5),
- odkaz na webfakturu (6),
- odkaz na kontrolu stavu objednávky a zobrazení údajů pro platbu (7),
- název firmy prodejce (8),
- e-mailová adresa firmy prodejce (9),
- telefonní číslo firmy prodejce (10).
Uhrazení objednávky
E-mail je odeslán po automatickém spárování platby s dokladem, zaplacení objednávky přes platební bránu nebo ručním uhrazení.
Šablona ve výchozím nastavení obsahuje:
- typ vystaveného dokladu (1),
- číslo vystaveného dokladu (2),
- celkovou cenu objednávky (3),
- položky objednávky (4),
- odkazy na stažení nebo přehrání zakoupených produktů (5),
- odkaz na kontrolu stavu objednávky (6),
- odkaz na webfakturu (7).
Produkty zdarma
U produktů zdarma systém nevystavuje fakturu. E-mail se proto odesílá pouze jeden – s potvrzením objednávky a zároveň s produktem ke stažení (je-li produkt elektronický).
Výchozí šablona e-mailu obsahuje:
- položky objednávky (1),
- odkazy na stažení nebo přehrání zakoupených produktů (2),
- odkaz na stránku po uhrazení s produktem (3).
Zaslání vstupenky návštěvníkovi
Pokud prodáváte vstupenky na konkrétní jméno, můžete si u daného produktu aktivovat automatické odesílání vstupenek na e-mail návštěvníků. Automaticky jsou totiž vstupenky odesílány pouze objednavateli.
Šablonu e-mailu pro odeslání vstupenky můžete upravit u každého produktu zvlášť (individuální šablona), nebo pro všechny vaše produkty typu vstupenka (globální šablona).
Výchozí šablona e-mailu obsahuje:
- odkaz na stažení vstupenky (1).
Text z této šablony je odesílán také v případě rozesílky partnerských vstupenek na jednotlivé e-maily partnerů.
Proměnné
Proměnné v závorkách slouží k tomu, aby systém mohl do e-mailu vložit informace týkající se dané objednávky. Jakoukoliv proměnnou ze seznamu pod každou šablonou si můžete jednoduše zkopírovat a vložit ji do šablony.
POZOR: Používejte ale vždy jen ty proměnné, které jsou uvedeny u příslušné šablony!
Vzhled e-mailů
Šablony e-mailů jsou k dispozici pouze ve výchozím, neutrálním vzhledu. Přizpůsobit si můžete barvu tlačítek pro zobrazení, přehrání nebo stažení zakoupeného produktu a zobrazení stavu objednávky.
Příklad tlačítek s přizpůsobenou barevností:
Úpravy pomocí HTML
Text e-mailu můžete upravit pomocí základních HTML značek a CSS stylů a změnit tak např. barvu písma, velikost či zvýraznění ztučněním nebo kurzívou.
Příklad:
<b>tučný text</b><i>text kurzívou</i><span style="color:blue;">text modře</span><span style="font-size:16pt;">text ve velikosti 16</span>
Podrobné informace k HTML/CSS včetně příkladů najdete např. na https://www.jakpsatweb.cz/.
Kam chodí odpovědi na automatické e-maily?
Výchozí adresa pro odpovědi na automatické e-maily ze SimpleShopu je ta, kterou jste uvedli v Nastavení → Fakturační údaje. Máte-li v systému pro odesílání zpráv nastavenou vlastní e-mailovou adresu, budou odpovědi chodit tam.
V textu e-mailové šablony můžete uvést i jiný e-mail, na kterém vás zákazník může kontaktovat, a to pomocí proměnné {companyMail}.









