Na co myslet při nastavení prodeje přes SimpleShop

Tento návod je pro službu: SimpleShop

V tomto návodu jsme sepsali hlavní body, které je potřeba promyslet, zajistit a případně nastavit před tím, než začnete s prodejem přes SimpleShop.

Zvolte správný typ produktu

Při vytváření prodejního formuláře je klíčové zvolit vhodný typ produktu. Každý produkt v SimpleShopu má specifické vlastnosti. Správný výběr zajistí, že budete moci využívat funkce a možnosti spojené s daným produktem.

Po zvolení typu produktu není možné tento typ dodatečně změnit – pokud potřebujete jiný typ, je nutné vytvořit nový produkt.

Zajistěte obchodní podmínky a GDPR

Před zahájením prodeje nezapomeňte na obchodní podmínky a informace o zpracování osobních údajů.

Do SimpleShopu lze nahrát vlastní všeobecné obchodní podmínky, které se zároveň budou vašim zákazníkům zasílat automaticky e-mailem s objednávkou. Pro každý produkt můžete mít i odlišné obchodní podmínky.

Vyberte vhodné platební metody

Promyslete, jaké způsoby platby umožníte zákazníkům pro úhradu objednávek. V SimpleShopu lze využít například platbu bankovním převodem či online platby kartou přes platební brány.

Potřebné údaje od zákazníků

Zamyslete se nad tím, jaké informace budete potřebovat od svých zákazníků.

Například při prodeji fyzického zboží je důležité získat telefonní číslo pro následné doručení. Dále zvažte, zda nepotřebujete fakturační adresu, e-mail nebo další kontaktní údaje.

Některé produkty je možné prodávat na konkrétní jméno. Promyslete si, zda vám stačí informace pouze o odběrateli, nebo chcete znát také údaje o každém jednotlivém účastníkovi.

Sesbíraná data, tedy veškeré údaje z objednávek, které vám o sobě zákazníci poskytli, naleznete v přehledu a v exportu Kdo koupil.

Naplánujte cenovou strategii

Svým zákazníkům můžete nabídnout slevové kupóny a zvýhodněné balíčky. V rámci jednoho prodejního formuláře je také možné nabízet více různých produktů.

Dále lze pomocí opakovaných plateb nabídnout produkty na splátky či je můžete využít také pro pravidelné placení služeb a členství.

Komunikace se zákazníkem

SimpleShop automaticky odesílá několik druhů e-mailů, které můžete upravit dle své potřeby:

  • e-mail o přijetí nové objednávky,
  • e-mail s fakturou a produkty po úhradě,
  • e-maily pro opakované platby,
  • upomínky na neuhrazené objednávky.

Šablony e-mailů lze upravit globálně pro všechny produkty nebo individuálně pro jednotlivé produkty. Komunikaci si tedy přizpůsobíte podle potřeb a stylu vaší značky.

Kromě toho lze SimpleShop propojit hned s několika nástroji pro e-mailing, které vám pomohou sbírat kontakty vašich klientů a posílat jim další informační e-maily.

Prodej do zahraničí

Pokud chcete své produkty prodávat také do zahraničí, můžete si vytvořit prodejní formuláře i v námi nabízených cizích jazycích a různých měnách.

V tomto případě je také důležité zamyslet se, zda se na váš prodej vztahuje režim OSS či režim přenesené daňové povinnosti.

Související články

Anet

Tento návod pro vás napsala Aneta Špačková ze zákaznické podpory Redbit s. r. o.

Vždy s úsměvem na tváři pečuje o naše zákazníky. Ve volném čase relaxuje u knížky či u počítače, kde hraje hry nebo se věnuje grafice. Ráda se prochází v přírodě a cestuje.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám